Geolokalizacja jest wykorzystywana przez banki głównie w bankowości mobilnej. Większość tych aplikacji umożliwia klientom wyszukanie najbliższych bankomatów i oddziałów banku poprzez wyświetlenie ich położenia na mapie. Ale to niejedyne korzyści.
– Ciekawą formą wyszukiwania, którą jako jeden z pierwszych banków wprowadził Pekao, jest rozwiązanie łączące geolokalizację z tzw. rozszerzoną rzeczywistością. Dzięki funkcji rozszerzonej rzeczywistości, korzystając z kamery urządzenia, klient może zlokalizować bankomaty, oddziały i punkty rabatowe Pekao oraz bankomaty sieci Euronet – mówi Rafał Witczak, dyr. biura bankowości elektronicznej w Pekao.
Jak to wygląda w praktyce? Wyszukiwarka pozwala na odnalezienie punktów i zaprezentowanie ich na obrazie z kamery.
Geolokalizację do wyszukiwania oraz powiadamiania o znajdujących się w pobliżu sklepach i punktach usługowych, w których posiadacz konta czy karty kredytowej dostanie rabat, wykorzystują Citi Handlowy i mBank.
– Umożliwiamy klientom wyszukanie najbliższych partnerów banku oferujących zniżki na nasze karty kredytowe i debetowe. Klient może określić, w jakiej odległości od miejsca, w którym jest, takie punkty mają się znajdować: 1 km, 5 km czy może aż 10 km. Wyniki pokazywane są w postaci listy lub punktów na mapie – tłumaczy Szymon Kurnicki, ekspert w biurze produktów zdalnych i nowych technologii Citi Handlowy.