Challengerzy walczą o zmianę przepisów na rynku MNP

Publikacja: 29.09.2014 21:45

Three

(należący do Hutchison Whampoa) i

TalkTalk

, czyli brytyjscy challengerzy na rynku telefonii komórkowej zaapelowali o reformę tamtejszych procedur przenoszenia numerów z sieci do sieci - pisze "Financial Times".

Szefowie wymienionych firm uważają, że obecne przepisy, stanowiące, że to konsument musi porozumieć się z każdym z operatorów, aby zmienić dostawcę, stanowi utrudnienie i działa na szkodę konsumenta.

Dido Harding, prezes TalkTalk i Dave Dyson, szef Three chcieliby wprowadzenia systemu, w którym to pozyskujący klienta telekom przewodzi całej procedurze MNP i to z nim nawiązuje kontakt klient ("gaining provider led" system).

Three i TalkTalk zwrócili się z apelem o zmianę zasad do brytyjskiego regulatora - Ofcomu, który prowadzi konsultacje w tej sprawie.

Wcześniej wprowadził nowe zasady przenoszenia numerów stacjonarnych. Na rynku komórkowym idzie mu gorzej, ponieważ najwięksi gracze (Vodafone, EE - wcześniej Orange i T-Mobile) stawiają opór.

Według badań Stowarzyszenia ds. Usług Komunikacyjnych, które podpisało się również pod listem challengerów, na 9 mln mieszkańców Wielkiej Brytanii, którzy co roku chcą zmienić operatora, 1,2 mln otrzymuje potem dwa rachunki (od dawnego i nowego operatora), a część pozostaje bez usługi.

 

Three

(należący do Hutchison Whampoa) i

Pozostało 97% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy