„Grupa Netia po dokonaniu rentownej transformacji jest preferowanym dostawcą usług on-line dzięki:
o Dostarczaniu klientom biznesowym zintegrowanych rozwiązań teleinformatycznych na bazie usług transmisji danych oraz centrów danych,
o Oferowaniu klientom indywidualnym pakietów usług na bazie platform multimedialnych w obszarze własnej sieci,
o Infrastrukturze oraz aktywom sieciowym dedykowanym do segmentów klientów biznesowych i indywidualnych,
o Zespołowi pracowników z pasją, inspirowanych wartościami Firmy".
Główne kierunki strategiczne w segmencie B2C obejmują:
o Koncentrację na obronie wartości segmentu tj. intensywne działania retencyjne w ramach istniejącej bazy klientów przy jednocześnie relatywnie niższych kosztach obsługi klienta,
o Akwizycję klientów na sieci własnej przy optymalizacji średnich kosztów pozyskania klienta w ramach bardziej optymalnego kosztowo miksu kanałów sprzedażowych,
o maksymalizację wartości sieci własnej, bez dalszej intensywnej modernizacji, poprzez zwiększenie penetracji oferty pakietowej z TV (2P/3P) oraz wykorzystanie rozwiązań mobilnych do działań retencyjnych (docelowy poziom 2,0x usług na klienta w segmencie),
o wzrost docelowej liczby usług na klienta indywidualnego do poziomu 2,0x,
o zwiększanie penetracji usług na sieci własnej dzięki podejściu geo-marketingowemu, o poszukiwanie optymalnych modeli kosztowych działalności segmentu klientów indywidualnych.
Główne kierunki strategiczne w segmencie B2B obejmują:
o Plany stabilizacji przychodów w krótkim okresie oraz długoterminowego wzrostu skali działalności poprzez zmianę struktury portfela produktów poprzez m.in. zmniejszenie obecnej ekspozycji na usługi głosowe,
o Dynamiczny rozwój w segmencie „new data" oraz ICT – rozwój centrów danych oraz usług w chmurze, w tym potencjalnie selektywne akwizycje kompetencji i/lub infrastruktury w tym obszarze, o Partnerstwo w zakresie usług konwergentnych w celu oferowania pełnego zakresu usług telekomunikacyjnych oraz na bazie transmisji danych,
o Wykorzystanie potencjału rynku usług hurtowych przy pomocy pełnej utylizacji własnej infrastruktury sieciowej,
o Reorganizację modelu operacyjnego w zakresie sił sprzedaży oraz procesów sprzedażowych,
o Poszukiwanie optymalnych modeli kosztowych działalności segmentu klientów biznesowych.
W dalszym ciągu celem strategicznym Grupy Netia będzie dystrybucja środków pieniężnych do akcjonariuszy w ramach możliwości kreowanych przez poziom generowanych przepływów pieniężnych oraz rezerwy kapitałowe w Grupie. Tym samym polityka dystrybucyjna Grupy Netia pozostaje niezmieniona.