Bank się pomylił? Sam to naprawi

Operacja źle wykonana z winy banku jest korygowana bez udziału klienta.

Aktualizacja: 19.02.2015 07:29 Publikacja: 18.02.2015 22:15

Gdy klient zauważy nieprawidłowość na rachunku, powinien złożyć reklamację

Gdy klient zauważy nieprawidłowość na rachunku, powinien złożyć reklamację

Foto: 123RF

Pan Andrzej ma konto osobiste w Pekao. Ustanowił zlecenia stałe i płaci w ten sposób za mieszkanie, prąd, telefon. – Ostatnio spółdzielnia poinformowała mnie, że mam nadpłatę w wysokości jednego czynszu, bo ten został opłacony dwa razy – opowiada czytelnik.

Tomasz Bogusławski z Pekao zapewnia, że podwójne wykonanie zlecenia stałego zdarza się niezwykle rzadko. Gdy taki błąd zostanie stwierdzony, jest korygowany przez bank, a klientowi są zwracane jego środki. Zlecenia stałe są wykorzystywane do cyklicznego regulowania rachunków. Klient może wycofać dyspozycję najpóźniej do końca dnia roboczego poprzedzającego termin realizacji zlecenia. Za wykonanie operacji bank może pobrać opłatę. Jej wysokość zależy od typu rachunku. W niektórych pakietach opłaty nie ma.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy