Zakłada wspólny serwis i dziesięcioletnie porozumienie pomiędzy armatorami. Ma ono gwarantować klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln standardowych kontenerów. Celem przedsięwzięcia obu armatorów jest zwiększanie efektywności połączeń kontenerowych oraz redukcja kosztów.
Alians 2M oficjalnie ogłosił siatkę połączeń na początku grudnia ubiegłego roku. DCT Gdańsk został ujęty w linii połączeń między Europą i Azją, jako największy terminal na Morzu Bałtyckim. Pierwszy statek wiozący na swoim pokładzie kontenery obu linii, zawinął do portu w ubiegłym tygodniu.
Do gdańskiego terminalu mogą wpływać nawet największe kontenerowce. DCT rozpoczął już budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża, na co wyda 290 milionów euro. - Wraz z drugim głębokowodnym nabrzeżem w DCT zdolnym do obsługi największych statków kontenerowych świata, Polska zyska nową jakość w obsłudze połączeń oceanicznych – komentuje prezes DCT Gdańsk, Maciek Kwiatkowski.
Nowe nabrzeże o długości 650 m zwiększy zdolność przeładunkową terminalu dwukrotnie, z 1,5 miliona TEU (standardowych kontenerów dwudziestostopowych) do 3 milionów TEU rocznie w pierwszej fazie rozbudowy. Będzie gotowe do przyjęcia pierwszego statku kontenerowego do końca 2016 roku. Zostanie wyposażone w 5 suwnic oraz dodatkowy sprzęt przeładunkowy zdolny do obsługi wielkich statków.
Po rozbudowie DCT Gdańsk będzie mógł znacznie skuteczniej konkurować z usługami w portach Europy Północnej. Obecnie w Polsce działa 6 głównych terminali kontenerowych. W ostatnich pięciu latach przeładunki w nich podwoiły się. Możliwości rozbudowy to ich główny walor. Podczas gdy największe porty w Europie stają się coraz bardziej zatłoczone, podaż terenów na polskim wybrzeżu wydaje się nieograniczona.