Aktualizacja: 14.05.2015 15:02 Publikacja: 14.05.2015 15:02
Martin Winterkorn
Foto: Bloomberg
Bo Piech, niewątpliwie dzisiaj jedna z najważniejszych postaci w niemieckiej motoryzacji, po prosu tam się nie pojawił nie podając żadnych powodów. I nadal trudno jest zrozumieć jak to się stało,że stracił wpływ na to co dzieje się w Volkswagenie. Sama opozycja ze strony związków zawodowych, to wiele za mało.
Kiedy więc w ostatnią środę, dyskretnie usunięto jego krzesło z podium i wizytówkę z nazwiskiem, zastanawiano się: Czemu nie przyszedł? Są dwa możliwe powodu. Mógł nie chcieć kolejnego starcia z Martinem Winterkornem, prezesem Grupy i kuzynem Wolfgangiem Porsche, który jest szefem Porsche Automobil Holding, głównego akcjonariusza Grupy Volkswagena. A może w swojej zaciekłości szykuje się do kolejnego uderzenia z boku. To też jest bardzo prawdopodobne.
Dołącz do projektu REPowerEU – Zielona Transformacja Energetyczna dla Samorządów Lokalnych
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Dlaczego brak presji i poczucie stabilizacji mogą osłabiać zdolność do dostrzegania kluczowych zmian? W rozmowie z Agnieszką Kulas, dyrektor zarządzającą i partnerką w Boston Consulting Group, szukamy odpowiedzi na pytanie, jak liderzy mogą zachować ciekawość i otwartość, by nie przegapić tego, co naprawdę istotne.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Chyba każdy z nas przynajmniej raz stawał przed wyborem jakiegoś produktu bankowego. W gąszczu ofert i ich parametrów niezwykle trudno się połapać, a zły wybór może słono kosztować. Na szczęście z pomocą przychodzi porównywarka finansowa.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Grupa Stellantis złożyła w USA zaskakujący wniosek patentowy. Chodzi o układ wydechowy do samochodów elektrycznych.
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Fabryka Volkswagena w Osnabrück byłaby dobrym miejscem do produkcji wojskowej, powiedział dyrektor generalny Rheinmetall. Niemiecki producent samochodów rozważa sposoby na ponowne wykorzystanie obiektu. Jest skłonny także sprzedać swój zakład.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Z prognozy przedstawionej przez Grupę Volkswagena na 2025 rok wynika, że w 2025 roku marża zysku nie spadnie, a przychody wzrosną. Jednak 2024 r. przyniósł Grupie głębokie zmiany. Anulowano gwarancję zatrudnienia, ogłoszono zamknięcie fabryk. Koncern odnotował zysk w wysokości 19 mld euro – co oznacza spadek o 15,4 proc. rok do roku.
Państwo dofinansowuje budowę ładowarek, sieci zasilających oraz zakup elektrycznych ciężarówek.
Operatorzy po raz kolejny dokonują korekt swoich cenników. W lutym najlepszym tego przykładem był Lidl czy Polenergia eMobility. Sprawdzamy ile aktualnie kosztuje ładowanie auta elektrycznego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas