Nowy absolwent, nowe oceny – co będzie zmieniało się w szkole?

Coraz bliżej rewolucji w szkołach. Kończą się właśnie prace nad profilem absolwenta, które są pierwszym krokiem do reformy edukacji planowanej na 2026 r. Dodatkowo MEN zastanawia się, czy nie zmienić sposobu oceniania w szkole.

Publikacja: 12.12.2024 17:25

Nowy absolwent, nowe oceny – co będzie zmieniało się w szkole?

szkoła klasa

Foto: Adobe Stock

Ponad 2900 osób, 19 spotkań online, spotkania stacjonarne, 50 spotkań zorganizowanych oddolnie, 40 stanowisk przesłanych przez ekspertów – proces konsultacji profilu absolwenta, a tym samym pierwszego etapu reformy edukacji zaplanowanej na 2026 r. (w szkole podstawowej), dobiegł końca. – Staraliśmy się uwzględnić te uwagi – mówiła na rozpoczęciu konferencji podsumowującej konsultacje wiceministra edukacji Katarzyna Lubnauer.

I tłumaczyła, że ministerstwu zależy, aby prace nad reformą rozpocząć od określenia, jakie umiejętności powinien posiadać uczeń kończący szkołę podstawową. – Dziś młody człowiek znacznie różni się od tego, który kończył szkołę trzydzieści lat temu. Badania np. PISA pokazują, że znacznie obniżył się poziom naszych uczniów. To efekt pandemii ale też zlikwidowania gimnazjów, przeciążenia uczniów i pogarszającej się kondycji psychicznej uczniów – mówiła Lubnauer.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Edukacja
Jarosław Pytlak: Zgłosiłem się do zespołu Rafała Brzoski
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Edukacja
Matura 2024: matematyka - poziom podstawowy. Odpowiedzi eksperta
Edukacja
Badania RPD: zdecydowana większość młodych ludzi spotkała się z cyberprzemocą. Jak temu zaradzić?
Edukacja
Kosmetyczno-inflacyjne podwyżki płac w oświacie. Nauczyciele niezadowoleni
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: Edukacja zdrowotna to nie wychowanie seksualne
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”