Reklama
Rozwiń

Nowy absolwent, nowe oceny – co będzie zmieniało się w szkole?

Coraz bliżej rewolucji w szkołach. Kończą się właśnie prace nad profilem absolwenta, które są pierwszym krokiem do reformy edukacji planowanej na 2026 r. Dodatkowo MEN zastanawia się, czy nie zmienić sposobu oceniania w szkole.

Publikacja: 12.12.2024 17:25

Nowy absolwent, nowe oceny – co będzie zmieniało się w szkole?

szkoła klasa

Foto: Adobe Stock

Ponad 2900 osób, 19 spotkań online, spotkania stacjonarne, 50 spotkań zorganizowanych oddolnie, 40 stanowisk przesłanych przez ekspertów – proces konsultacji profilu absolwenta, a tym samym pierwszego etapu reformy edukacji zaplanowanej na 2026 r. (w szkole podstawowej), dobiegł końca. – Staraliśmy się uwzględnić te uwagi – mówiła na rozpoczęciu konferencji podsumowującej konsultacje wiceministra edukacji Katarzyna Lubnauer.

I tłumaczyła, że ministerstwu zależy, aby prace nad reformą rozpocząć od określenia, jakie umiejętności powinien posiadać uczeń kończący szkołę podstawową. – Dziś młody człowiek znacznie różni się od tego, który kończył szkołę trzydzieści lat temu. Badania np. PISA pokazują, że znacznie obniżył się poziom naszych uczniów. To efekt pandemii ale też zlikwidowania gimnazjów, przeciążenia uczniów i pogarszającej się kondycji psychicznej uczniów – mówiła Lubnauer.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Edukacja
Kandydaci na studia mogą już się starać o stypendia pomostowe
Edukacja
Ósmoklasiści chcą być lekarzami. Zawrotna popularność klas biologiczno-chemicznych
Edukacja
Ekspertka: Zakończenie roku to święto szkoły, a nie dzień nagradzania „paskowych” uczniów
Edukacja
MEN: Likwidujemy godziny czarnkowe, prace w resorcie już trwają
Edukacja
Sondaż: Polacy popierają zakaz smartfonów w szkole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama