Reklama

Reklama behawioralna a RODO. Co ze zbieraniem zgód po orzeczeniu TSUE?

Rozstrzygnięcie TSUE nie zawiera żadnych szerszych rozważań o funkcjonowaniu reklamy behawioralnej – mówi Ninon Vagner, dyrektor ds. prywatności IAB Europe.

Publikacja: 12.03.2024 02:00

Reklama behawioralna a RODO. Co ze zbieraniem zgód po orzeczeniu TSUE?

Foto: Adobe Stock

W czwartek TSUE odpowiedział na pytanie prejudycjalne sądu belgijskiego w sprawie przetwarzania danych o preferencjach reklamowych użytkowników w systemie tzw. TC String. Jakie będą skutki wyroku dla IAB i branży reklamowej? Czy oznacza konieczność gruntownej zmiany obecnego modelu reklamy behawioralnej?

Orzeczenie TSUE odnosi się wyłącznie do tych dwóch kluczowych pytań: czy TC String to dane osobowe oraz czy IAB Europe jest (współ)administratorem danych przetwarzanych w związku z wdrożeniem TCF (Transparency and Consent Frameworks – Ramy Przejrzystości i Zgody). Nie zawiera zatem żadnych szerszych rozważań o sposobie zbierania zgód na przetwarzanie danych lub funkcjonowaniu reklamy behawioralnej. Nic w orzeczeniu TSUE nie może być postrzegane jako nawet odległe kwestionowanie legalności zbierania zgód lub zakaz wykorzystywania ich przez branżę cyfrową do spełnienia unijnych wymogów ochrony danych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama