W czwartek TSUE odpowiedział na pytanie prejudycjalne sądu belgijskiego w sprawie przetwarzania danych o preferencjach reklamowych użytkowników w systemie tzw. TC String. Jakie będą skutki wyroku dla IAB i branży reklamowej? Czy oznacza konieczność gruntownej zmiany obecnego modelu reklamy behawioralnej?
Orzeczenie TSUE odnosi się wyłącznie do tych dwóch kluczowych pytań: czy TC String to dane osobowe oraz czy IAB Europe jest (współ)administratorem danych przetwarzanych w związku z wdrożeniem TCF (Transparency and Consent Frameworks – Ramy Przejrzystości i Zgody). Nie zawiera zatem żadnych szerszych rozważań o sposobie zbierania zgód na przetwarzanie danych lub funkcjonowaniu reklamy behawioralnej. Nic w orzeczeniu TSUE nie może być postrzegane jako nawet odległe kwestionowanie legalności zbierania zgód lub zakaz wykorzystywania ich przez branżę cyfrową do spełnienia unijnych wymogów ochrony danych.