Reklama

Facebook i Instagram dostały zakaz spersonalizowanych reklam w Europie

Właściciel Facebooka i Instagrama, koncern Meta, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich – zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD).

Publikacja: 02.11.2023 12:19

Siedziba koncernu Meta w Dublinie

Siedziba koncernu Meta w Dublinie

Foto: Bloomberg

Decyzja, która była następstwem wniosku norweskiego urzędu ochrony danych, zapadła 27 października, ale ogłoszono ją wczoraj, 1 listopada. Meta ma zaprzestać wyświetlania reklam opartych na wynikach śledzenia zachowań użytkowników w internecie, ponieważ zabraniają tego unijne  przepisy dotyczące ochrony prawa do prywatności.  

EROD poinformowała, że decyzja jest "pilnie wiążąca", a jej wykonawcą ma być  irlandzki organ ochrony danych, gdyż europejską siedzibą Meta jest Dublin.  W ciągu dwóch tygodni ma on podjąć "ostateczne środki" dotyczące Meta Ireland Limited  i nałożyć zakaz przetwarzania danych osobowych na potrzeby reklamy behawioralnej na podstawie umowy i uzasadnionego interesu na terenie całego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama