Z badania firmy NielsenIQ, które analizuje nastroje konsumentów w 17 krajach na świecie, jedynie 10 proc. polskich konsumentów wierzy, że COVID będzie miał na nich wpływ jedynie w 2022 r.
Zgodnie z wynikami sondażu staje się jasne, że konsumenci obawiają się, iż skutki pandemii będą nadal wywierać wpływ na ich codzienne życie.
Czytaj więcej
Ceny towarów i usług były w styczniu o 9,2 proc. wyższe niż przed rokiem - podał we wtorek wstępnie Główny Urząd Statystyczny.
Presja inflacyjna odczuwana jest na różnych poziomach na całym świecie, a polscy konsumenci już doświadczają wzrostów cen bardziej niż inne rynki w Europie - we Włoszech odczuwa to 31 proc., a we Francji 54 proc. badanych.
- 75 proc. polskich kupujących deklaruje, że już mają do czynienia z wyższymi cenami, a 62 proc. przewartościowało swoje priorytety dotyczące tego co dla nich ważne oraz planuje zmianę swoich przyszłych zachowań zakupowych - mówi Karolina Zajdel, dyrektor zarządzająca NielsenIQ w Polsce.