Reklama

Węgry: konsumenci nie widzą światła w tunelu. Fatalne nastroje

Nastroje konsumentów węgierskich pogorszyły się w listopadzie do najniższego poziomu od kwietnia, gorzej oceniają perspektywy pracy i finansowe przy rosnącej inflacji — wynika z ankiety think tanku GKI.

Publikacja: 22.11.2021 14:44

Węgry: konsumenci nie widzą światła w tunelu. Fatalne nastroje

Foto: AdobeStock

W październiku ceny na Węgrzech wzrosły o 6,5 proc. w ujęciu rocznym, bardziej niż przewidywano, wywołane wzrostem o 30,7 proc. cen paliw. To skłoniło rząd do wprowadzenia na 3 miesiące cen maksymalnych paliw płynnych. Bank centralny spodziewa się w listopadzie przekroczenia 7 proc. przez inflację. Musiał przyspieszyć tempo działań zaostrzających politykę pieniężną, aby walczyć z inflacją i wzmocnić forinta — pisze Reuter.

„Wszyscy uczestnicy gospodarki spodziewają się wzrostu cen” — stwierdził GKI w comiesięcznym opracowaniu, które wskazuje na wzrost zaufania firm do poziomu najwyższego od 2,5 roku dzięki większemu optymizmowi w większości działów gospodarki, poza usługami. „Pewność konsumentów zmalała jednak w rozmiarach rzadko spotykanych w czasie jednego miesiąca, ostatnio tak mała była na wiosnę” — dodał GKI.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Dane gospodarcze
Amerykańska inflacja pozytywnie zaskoczyła inwestorów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Dane gospodarcze
GUS: Stopa bezrobocia rejestrowanego we wrześniu jeszcze w górę
Dane gospodarcze
Sprzedaż detaliczna z solidnym wzrostem. Dane GUS za wrzesień zgodne z prognozami
Dane gospodarcze
Silne dane o produkcji przemysłowej. Wrzesień był wyraźnie lepszy od prognoz
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane gospodarcze
Chiński PKB wzrósł o 4,8 proc., ale mocno spadły inwestycje
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama