Reklama

Węgry: konsumenci nie widzą światła w tunelu. Fatalne nastroje

Nastroje konsumentów węgierskich pogorszyły się w listopadzie do najniższego poziomu od kwietnia, gorzej oceniają perspektywy pracy i finansowe przy rosnącej inflacji — wynika z ankiety think tanku GKI.

Publikacja: 22.11.2021 14:44

Węgry: konsumenci nie widzą światła w tunelu. Fatalne nastroje

Foto: AdobeStock

W październiku ceny na Węgrzech wzrosły o 6,5 proc. w ujęciu rocznym, bardziej niż przewidywano, wywołane wzrostem o 30,7 proc. cen paliw. To skłoniło rząd do wprowadzenia na 3 miesiące cen maksymalnych paliw płynnych. Bank centralny spodziewa się w listopadzie przekroczenia 7 proc. przez inflację. Musiał przyspieszyć tempo działań zaostrzających politykę pieniężną, aby walczyć z inflacją i wzmocnić forinta — pisze Reuter.

„Wszyscy uczestnicy gospodarki spodziewają się wzrostu cen” — stwierdził GKI w comiesięcznym opracowaniu, które wskazuje na wzrost zaufania firm do poziomu najwyższego od 2,5 roku dzięki większemu optymizmowi w większości działów gospodarki, poza usługami. „Pewność konsumentów zmalała jednak w rozmiarach rzadko spotykanych w czasie jednego miesiąca, ostatnio tak mała była na wiosnę” — dodał GKI.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Dane gospodarcze
Produkcja przemysłowa w sierpniu 2025 rośnie, budowlanka mocno w dół – dane GUS zaskakują
Dane gospodarcze
Przeciętne wynagrodzenie w firmach rośnie wolniej od oczekiwań. Zatrudnienie spada
Dane gospodarcze
Fed obniża stopy procentowe. Do końca roku możliwe jeszcze dwa cięcia
Dane gospodarcze
Inflacja bazowa najniższa od 5,5 roku, również alternatywne miary inflacji w dół
Dane gospodarcze
GUS zrewidował inflację za sierpień w górę. Wciąż to jednak najmniej od dawna
Reklama
Reklama