Węgry: konsumenci nie widzą światła w tunelu. Fatalne nastroje

Nastroje konsumentów węgierskich pogorszyły się w listopadzie do najniższego poziomu od kwietnia, gorzej oceniają perspektywy pracy i finansowe przy rosnącej inflacji — wynika z ankiety think tanku GKI.

Publikacja: 22.11.2021 14:44

Węgry: konsumenci nie widzą światła w tunelu. Fatalne nastroje

Foto: AdobeStock

W październiku ceny na Węgrzech wzrosły o 6,5 proc. w ujęciu rocznym, bardziej niż przewidywano, wywołane wzrostem o 30,7 proc. cen paliw. To skłoniło rząd do wprowadzenia na 3 miesiące cen maksymalnych paliw płynnych. Bank centralny spodziewa się w listopadzie przekroczenia 7 proc. przez inflację. Musiał przyspieszyć tempo działań zaostrzających politykę pieniężną, aby walczyć z inflacją i wzmocnić forinta — pisze Reuter.

„Wszyscy uczestnicy gospodarki spodziewają się wzrostu cen” — stwierdził GKI w comiesięcznym opracowaniu, które wskazuje na wzrost zaufania firm do poziomu najwyższego od 2,5 roku dzięki większemu optymizmowi w większości działów gospodarki, poza usługami. „Pewność konsumentów zmalała jednak w rozmiarach rzadko spotykanych w czasie jednego miesiąca, ostatnio tak mała była na wiosnę” — dodał GKI.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Dane gospodarcze
Rosja się kurczy. Kreml utajnia dane demograficzne
Dane gospodarcze
To ta projekcja inflacji przekonała RPP do obniżki stóp procentowych
Dane gospodarcze
Kierunek dla stóp procentowych w Polsce: w dół, choć raczej nie w cyklu
Dane gospodarcze
Adam Glapiński, prezes NBP: RPP jest skłonna dalej obniżać stopy procentowe
Dane gospodarcze
Niespodzianka. RPP obniżyła stopy procentowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama