Firmy chcą przezwyciężyć niski popyt promocjami

PMI - wskaźnik menedżerów logistyki był we wrześniu taki sam, jak miesiąc wcześniej. Wyniósł 48,2 pkt. - podała obliczająca go firma Markit

Publikacja: 01.10.2009 10:21

Firmy chcą przezwyciężyć niski popyt promocjami

Foto: AFP

Dane okazały się gorsze od oczekiwań analityków. Specjaliści ankietowani przez "Rzeczpospolitą" spodziewali się wzrostu PMI do 48,8 pkt.

PMI to indeks koniunktury w przemyśle. Jeśli wynosi ponad 50 pkt. wskazuje na poprawę kondycji tego sektora, jeśli jest niższy sygnalizuje pogorszenie sytuacji.

- Wrzesień był drugim miesiącem z kolei, w którym wzrosła produkcja polskiego sektora przemysłowego - napisali w komentarzu analitycy Markit.

Zaznaczyli jednak, że wzrost był niewielki ze względu na ograniczenie liczby zamówień. Wyższa produkcja pozwoliła natomiast na ograniczenie zaległości wobec kontrahentów.

- Firmy ponownie starały się angażować w agresywne kampanie promocyjne ze względu na dużą konkurencję na rynku. W wyniku tych działań średnie ceny pobierane przez producentów spadały przez dwunasty miesiąc z rzędu aczkolwiek tempo obniżki cen było najwolniejsze od marca - napisała firma Markit.

Utrzymujący się niski popyt powodował, że miniony miesiąc był siedemnastym z rzędu, w którym firmy ograniczały zatrudnienie.

Dane gospodarcze
Nowe dane GUS. Nominalny PKB Polski podwoił się w niecałą dekadę
Dane gospodarcze
Ekonomiści Credit Agricole BP z najcelniejszym scenariuszem
Dane gospodarcze
Kiedy Fed może powrócić do obniżek stóp procentowych?
Dane gospodarcze
Prezes NBP Adam Glapiński: Wątpliwa kolejna obniżka stóp procentowych w czerwcu
Dane gospodarcze
Pośpieszne zakupy w USA w marcu. Powstał rekordowy deficyt bilansu handlowego