W najbliższych latach wydatki Polaków na jogurty zwiększą się do niemal 2,5 mld zł.
Rozwój rynku będą napędzały jogurty do picia. W tym roku przeznaczymy na nie 611,5 mln zł, prawie o 4,7 proc. więcej niż w 2009 r. Za cztery lata wartość tej części rynku jogurtów będzie warta niemal 711 mln zł.
W tym roku skurczyć się może popyt na jogurty tradycyjne, czyli – jak wyjaśnia Euromonitor – te, które jemy łyżką. Wydatki na nie spadną o niemal 1 proc., do ok. 1,64 mld zł. Ożywienie widoczne będzie w 2012 r. Wartość tego segmentu wyniesie wówczas niemal 1,68 mld zł.
Analitycy Euromonitora zwracają uwagę, że siłą napędową rynku będą przede wszystkim jogurty probiotyczne i funkcjonalne, czyli takie, które poprawiają stan zdrowia. Ostatnio produkty z tej kategorii wprowadził na rynek Polmlek, czołowa firma mleczarska, do której należy m.in. marka Warmia.
Liderem rynku tzw. produktów mlecznych (czyli głównie jogurtów, ale i m.in. deserów mlecznych) jest w Polsce francuski Danone. Z danych firmy badawczej MEMRB wynika, że jego udziały to niemal 40 proc. Drugie miejsce zajmuje należący do niemieckiego koncernu Zott Polska. Kontroluje prawie jedną czwartą rynku. Na trzecią Bakomę przypada ok. 14 proc. polskich produktów mlecznych.