Reklama
Rozwiń

Wydatki Polaków na jogurty będą szły w górę

Nieco ponad 2,25 mld zł wyniesie w tym roku wartość polskiego rynku jogurtów – szacuje firma badawcza Euromonitor International. Będzie o prawie 1 proc. wyższa niż w 2009 r.

Publikacja: 04.06.2010 03:15

Wzrost będą napędzały przede wszystkim jogurty do picia. W tym roku przeznaczymy na nie 611,5 mln zł

Wzrost będą napędzały przede wszystkim jogurty do picia. W tym roku przeznaczymy na nie 611,5 mln zł, czyli prawie o 4,7 proc. więcej niż w 2009 r.

Foto: Rzeczpospolita

W najbliższych latach wydatki Polaków na jogurty zwiększą się do niemal 2,5 mld zł.

Rozwój rynku będą napędzały jogurty do picia. W tym roku przeznaczymy na nie 611,5 mln zł, prawie o 4,7 proc. więcej niż w 2009 r. Za cztery lata wartość tej części rynku jogurtów będzie warta niemal 711 mln zł.

W tym roku skurczyć się może popyt na jogurty tradycyjne, czyli – jak wyjaśnia Euromonitor – te, które jemy łyżką. Wydatki na nie spadną o niemal 1 proc., do ok. 1,64 mld zł. Ożywienie widoczne będzie w 2012 r. Wartość tego segmentu wyniesie wówczas niemal 1,68 mld zł.

Analitycy Euromonitora zwracają uwagę, że siłą napędową rynku będą przede wszystkim jogurty probiotyczne i funkcjonalne, czyli takie, które poprawiają stan zdrowia. Ostatnio produkty z tej kategorii wprowadził na rynek Polmlek, czołowa firma mleczarska, do której należy m.in. marka Warmia.

Liderem rynku tzw. produktów mlecznych (czyli głównie jogurtów, ale i m.in. deserów mlecznych) jest w Polsce francuski Danone. Z danych firmy badawczej MEMRB wynika, że jego udziały to niemal 40 proc. Drugie miejsce zajmuje należący do niemieckiego koncernu Zott Polska. Kontroluje prawie jedną czwartą rynku. Na trzecią Bakomę przypada ok. 14 proc. polskich produktów mlecznych.

Reklama
Reklama

Kilkanaście miesięcy temu walkę o rynek jogurtów i deserów mlecznych rozpoczął kolejny niemiecki potentat – Müller Polska. MEMRB podaje, że w 2009 r. zdobył ok. 1 proc. rynku.

W najbliższych latach wydatki Polaków na jogurty zwiększą się do niemal 2,5 mld zł.

Rozwój rynku będą napędzały jogurty do picia. W tym roku przeznaczymy na nie 611,5 mln zł, prawie o 4,7 proc. więcej niż w 2009 r. Za cztery lata wartość tej części rynku jogurtów będzie warta niemal 711 mln zł.

Reklama
Dane gospodarcze
Rosja się kurczy. Kreml utajnia dane demograficzne
Dane gospodarcze
To ta projekcja inflacji przekonała RPP do obniżki stóp procentowych
Dane gospodarcze
Kierunek dla stóp procentowych w Polsce: w dół, choć raczej nie w cyklu
Dane gospodarcze
Adam Glapiński, prezes NBP: RPP jest skłonna dalej obniżać stopy procentowe
Dane gospodarcze
Niespodzianka. RPP obniżyła stopy procentowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama