Międzynarodowa Agencja Energii: Rynek gazu cierpi na ogromną nadpodaż

Do końca tej dekady na światowych rynkach będzie za dużo gazu - twierdzi Międzynarodowa Agencja Energii (MAE).

Publikacja: 08.06.2016 12:56

Do końca tej dekady na światowych rynkach będzie za dużo gazu - twierdzi Międzynarodowa Agencja Ener

Do końca tej dekady na światowych rynkach będzie za dużo gazu - twierdzi Międzynarodowa Agencja Energii (MAE).

Foto: Bloomberg

O ile sytuacja na rynku ropy naftowej wróci do normy,czyli zbilansują się popyt i podaż już w roku 2017, o tyle gazu jest i będzie nadal zbyt dużo- wynika z raportu agencji.

Mało poważnie na tym tle wyglądają w tym kontekście rosyjskie groźby o możliwości wstrzymania, bądź zmniejszenia dostaw tego surowca. MAE , która jeszcze niedawno zapowiadała „złotą erę gazu", jako najbardziej pożądanego surowca energetycznego na rynku ,teraz po raz kolejny obniża prognozy wzrostu popytu. Według prognozy agencji opublikowanej 8 czerwca popyt na gaz wzrośnie w latach 2015-2021 jedynie o 1,5 proc, a nie o 2 proc., jak zakładano wcześniej. Powodem są z jednej strony bardzo niskie ceny węgla, a z drugiej rosnący udział energii ze źródeł odnawialnych, zwłaszcza w USA i Japonii. „Mniejsze zapotrzebowanie na energię, rekordowo niskie ceny węgla i coraz rosnąca podaż energii ze źródeł odnawialnych uniemożliwiają wzrost popytu na gaz naturalny"- czytamy w raporcie MAE.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Dane gospodarcze
Rewelacyjne dane o PMI Polski. Najgorsza w historii passa wreszcie przerwana
Dane gospodarcze
Inflacja we Francji najmniejsza od 4 lat, w Niemczech bez zmian
Dane gospodarcze
Polska gospodarka wrzuca wyższy bieg
Dane gospodarcze
Globalny dług z nowym rekordem
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Dane gospodarcze
GUS opublikował najnowsze dane. Tak rośnie PKB Polski
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”