Reklama

Bartłomiej Pawlak: Zadłużenie PFR zaczęło spadać

Polski Fundusz Rozwoju spłacił 16,3 mld zł ze zwrotów z tarczy antykryzysowej – podaje Bartłomiej Pawlak, wiceprezes PFR. W przyszłym roku do wykupu przypadają obligacje o wartości 33 mld zł, pieniądze na ten cel powinien już wyłożyć Skarb Państwa.

Publikacja: 19.06.2024 04:30

Wiceprezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju Bartłomiej Pawlak

Wiceprezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju Bartłomiej Pawlak

Foto: PAP/Marcin Gadomski

PFR obecnie prefinansuje KPO, czy w związku z tym emituje nowe obligacje?

Nie! Cały proces emisji obligacji Polskiego Funduszu Rozwoju był związany tylko z jednym wydarzeniem – organizacją tarczy antykryzysowej podczas kryzysu pandemicznego. PFR emitował dług w okresie od 27 kwietnia 2020 r. do 12 lutego 2021 r., czyli mniej więcej przez pół roku. W sumie były to 74 mld zł. Od tamtego czasu nie było już nowych emisji, a ostatnio nasze zobowiązania z tytułu tarczy zaczęły się obniżać. Co niezwykle istotne – całość wyemitowanych przez PFR środków trafiła na konta przedsiębiorców poszkodowanych przez pandemię. Pozwoliło to im przetrwać i uratować kilkaset tysięcy miejsc pracy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Budżet i podatki
PiS chce dalej rozdawać pieniądze. Ekonomiści: kołdra już dziś jest za krótka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Budżet i podatki
Tak Putin kupuje sobie sojuszników. Ogromne pieniądze dla „zaprzyjaźnionych” krajów
Budżet i podatki
Polska pod coraz większą presją fiskalną. GUS podał dane o deficycie i długu
Budżet i podatki
Deficyt budżetu przekroczył już 200 mld zł. Ministerstwo Finansów podało nowe dane
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Budżet i podatki
Ile Niemcy mają zasiłków? Ponad 500, właśnie policzyli. A budżet trzeszczy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama