Reklama
Rozwiń

#RZECZoBIZNESIE: Kamila Zakrzewska: Fiskus przemówi ludzkim głosem

Techniki behawioralne w znaczący sposób przyczyniają się do zwiększania ochoty podatników do zapłacenia podatku – mówi Kamila Zakrzewska, naczelnik w Departamencie Poboru Podatków Ministerstwa Finansów, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 22.06.2017 12:38 Publikacja: 22.06.2017 12:12

#RZECZoBIZNESIE: Kamila Zakrzewska: Fiskus przemówi ludzkim głosem

Foto: tv.rp.pl

Wyniki badania przeprowadzonego przez Bank Światowy pokazały, że zastosowanie określonych technik behawioralnych w komunikacji z podatnikami przynosi duży efekt. - Podatnicy płacą więcej niż byśmy się spodziewali, gdy się ich o to prosi w formie pisemnej – tłumaczyła Zakrzewska.

Przypomniała, że urząd standardowo komunikuje się z podatnikiem prosząc go o zapłacenie podatku w formie standardowego upomnienia.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Budżet i podatki
Bruksela szykuje nowe podatki, mają pomóc w finansowaniu budżetu UE
Budżet i podatki
Akcyza na piwo w górę, a dochody budżetu w dół
Budżet i podatki
Inwestorzy zagraniczni stracili zainteresowanie polskim długiem. Jak to zmienić?
Budżet i podatki
Jest pierwsza reakcja Elona Muska na uchwalenie „Wielkiej Pięknej Ustawy”
Budżet i podatki
Rekordowy wzrost wydatków wojennych Ukrainy. Skąd Kijów weźmie pieniądze?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama