#RZECZoBIZNESIE: Kamila Zakrzewska: Fiskus przemówi ludzkim głosem

Techniki behawioralne w znaczący sposób przyczyniają się do zwiększania ochoty podatników do zapłacenia podatku – mówi Kamila Zakrzewska, naczelnik w Departamencie Poboru Podatków Ministerstwa Finansów, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 22.06.2017 12:38 Publikacja: 22.06.2017 12:12

#RZECZoBIZNESIE: Kamila Zakrzewska: Fiskus przemówi ludzkim głosem

Foto: tv.rp.pl

Wyniki badania przeprowadzonego przez Bank Światowy pokazały, że zastosowanie określonych technik behawioralnych w komunikacji z podatnikami przynosi duży efekt. - Podatnicy płacą więcej niż byśmy się spodziewali, gdy się ich o to prosi w formie pisemnej – tłumaczyła Zakrzewska.

Przypomniała, że urząd standardowo komunikuje się z podatnikiem prosząc go o zapłacenie podatku w formie standardowego upomnienia.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Budżet i podatki
Tania ropa topi budżet Kremla. Zaczyna brakować pieniędzy na wojnę
Budżet i podatki
EKG. Zbliża się poważna dyskusja nad nowym budżetem UE. „Krew się będzie lała”
Materiał Partnera
Sztuczna inteligencja pomaga w pracy działom podatkowo-finansowym
Budżet i podatki
Deficyt finansów publicznych to 6,6 proc. PKB w 2024 r. GUS potwierdził dane
Budżet i podatki
Ponad 76 mld zł deficytu w budżecie państwa po marcu