Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Kamila Zakrzewska: Fiskus przemówi ludzkim głosem

Techniki behawioralne w znaczący sposób przyczyniają się do zwiększania ochoty podatników do zapłacenia podatku – mówi Kamila Zakrzewska, naczelnik w Departamencie Poboru Podatków Ministerstwa Finansów, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 22.06.2017 12:38 Publikacja: 22.06.2017 12:12

#RZECZoBIZNESIE: Kamila Zakrzewska: Fiskus przemówi ludzkim głosem

Foto: tv.rp.pl

Wyniki badania przeprowadzonego przez Bank Światowy pokazały, że zastosowanie określonych technik behawioralnych w komunikacji z podatnikami przynosi duży efekt. - Podatnicy płacą więcej niż byśmy się spodziewali, gdy się ich o to prosi w formie pisemnej – tłumaczyła Zakrzewska.

Przypomniała, że urząd standardowo komunikuje się z podatnikiem prosząc go o zapłacenie podatku w formie standardowego upomnienia.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Budżet i podatki
Rosnący dług i deficyt. Jak Polacy oceniają rząd Tuska na tle Morawieckiego?
Budżet i podatki
Dług publiczny Polski rośnie. Już ponad 58 proc. PKB
Budżet i podatki
Indie obniżają podatki na setki produktów. Konsumpcja ma wystrzelić
Budżet i podatki
Sławomir Dudek, IFP: Projekt budżetu na 2026 r. ryzykowny. „Taniec na linie”
Budżet i podatki
Janusz Jankowiak: Finansom państwa i budżetowi szkodzi populizm fiskalny
Reklama
Reklama