Konsumenci i inwestorzy lubią parki handlowe

Regionalna transakcja o wartości ponad 1,5 mld zł dowodzi, że mniejsze formaty handlowe, które oparły się pandemii, cieszą się dużym wzięciem.

Publikacja: 21.09.2022 03:00

Konsumenci i inwestorzy lubią parki handlowe

Foto: Adobe Stock

Ponad 320 mln euro zainwestował giełdowy Immofinanz w nabycie 53 parków handlowych w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Polsce. Tym samym portfel właściciela marek Top Shop (parki) i Vivo! (centra handlowe) urósł do 166 obiektów w 10 krajach.

W ostatnich latach na radarach inwestorów były magazyny i PRS (instytucjonalny najem mieszkań), ale ekspertów zainteresowanie funduszy i deweloperów mniejszymi formatami handlowymi nie dziwi. – Naszym zdaniem parki handlowe pozostaną w najbliższej przyszłości jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów nieruchomości handlowych – mówi Magdalena Chruściel, dyrektor w dziale powierzchni handlowych w Colliers. – Sytuacja epidemiczna, z jaką mierzymy się od 2020 r., spowodowała, że ten format jest najlepszą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów, dla których podstawą decyzji zakupowych staje się bliskość miejsca zamieszkania lub pracy, wygoda oraz jakość i dopasowanie oferty. Choć jeszcze przed wybuchem pandemii konsumenci często decydowali się na wizytę w parkach handlowych, teraz trend przeniesienia się aktywności zakupowej w pobliże miejsca zamieszkania jest zdecydowanie wzmocniony – dodaje.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Budownictwo
GTC bez uwag audytora i z pomysłem na PRS w Niemczech
Budownictwo
Przejęcie na rynku deweloperskim. Develia kupuje Bouygues Immobilier Polska
Budownictwo
Większość kontraktów drogowych zakończy się stratami wykonawców
Budownictwo
Branża materiałów budowlanych ożywienia nie widzi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Budownictwo
Rząd planuje uszczelnić rynek budowlany. Ma to ukrócić nieuczciwą konkurencję
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne