Reklama
Rozwiń

Trzeba budować silną markę

Polski przemysł meblarski to ścisła czołówka największych europejskich producentów mebli. Kluczowy dla kondycji tej branży jest eksport, a to oznacza konkurencję na rynkach globalnych. O konkurencyjności branży decyduje dzisiaj wysoka jakość produktów i nadal relatywnie niskie koszty pracy. Niemniej jednak utrzymanie i wzmocnienie pozycji silnego globalnego gracza oznacza potrzebę budowania konkurencyjności w nowych obszarach i wykorzystywanie nowych kanałów dotarcia do klientów.

Aktualizacja: 09.01.2018 20:14 Publikacja: 09.01.2018 20:00

Trzeba budować silną markę

Foto: 123RF

Branża meblarska w Polsce, choć zalicza się do grona największych eksporterów mebli na świecie, nie może pochwalić się rozpoznawalnością swoich marek za granicą. Często jesteśmy podwykonawcą dla dużych światowych graczy. W branży, również globalnie, rządzi model dystrybutora. Potrzebne jest zwiększenie świadomości klientów, że produkty, które kupują, pochodzą z polskich firm. Większość polskich firm uwzględnia już ten aspekt w strategii. Według danych zawartych w raporcie „Rynek meblarski w Polsce", wydanym przez KPMG w czerwcu 2017 roku, zarządzanie marką uwzględnione zostało w strategii na najbliższe lata przez 65 proc. badanych firm. Dodatkowo konsolidacja branży, a nawet przejęcia zagranicznych podmiotów, wpłynie na wzmocnienie pozycji negocjacyjnej polskich podmiotów, co zwiększy również możliwość budowania silniejszej marki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina