Reklama

Trzeba budować silną markę

Polski przemysł meblarski to ścisła czołówka największych europejskich producentów mebli. Kluczowy dla kondycji tej branży jest eksport, a to oznacza konkurencję na rynkach globalnych. O konkurencyjności branży decyduje dzisiaj wysoka jakość produktów i nadal relatywnie niskie koszty pracy. Niemniej jednak utrzymanie i wzmocnienie pozycji silnego globalnego gracza oznacza potrzebę budowania konkurencyjności w nowych obszarach i wykorzystywanie nowych kanałów dotarcia do klientów.

Aktualizacja: 09.01.2018 20:14 Publikacja: 09.01.2018 20:00

Trzeba budować silną markę

Foto: 123RF

Branża meblarska w Polsce, choć zalicza się do grona największych eksporterów mebli na świecie, nie może pochwalić się rozpoznawalnością swoich marek za granicą. Często jesteśmy podwykonawcą dla dużych światowych graczy. W branży, również globalnie, rządzi model dystrybutora. Potrzebne jest zwiększenie świadomości klientów, że produkty, które kupują, pochodzą z polskich firm. Większość polskich firm uwzględnia już ten aspekt w strategii. Według danych zawartych w raporcie „Rynek meblarski w Polsce", wydanym przez KPMG w czerwcu 2017 roku, zarządzanie marką uwzględnione zostało w strategii na najbliższe lata przez 65 proc. badanych firm. Dodatkowo konsolidacja branży, a nawet przejęcia zagranicznych podmiotów, wpłynie na wzmocnienie pozycji negocjacyjnej polskich podmiotów, co zwiększy również możliwość budowania silniejszej marki.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama