Co łączy Polskę i Izrael? Nie tylko handel i turystyka

Stosunki gospodarcze Polski i Izraela świetnie rozwijają się od lat. Jest mało prawdopodobne, aby obecny konflikt polityczny miał na nie wpływ.

Aktualizacja: 05.02.2018 18:07 Publikacja: 04.02.2018 20:00

Co łączy Polskę i Izrael? Nie tylko handel i turystyka

Foto: Adobe Stock

Kwitnie turystyka i to w obydwie strony. Gorzej z inwestycjami w oficjalnych statystykach. Rosną obroty handlowe. W ubiegłym roku polskie firmy sprzedały na rynku izraelskim towary za ponad 600 mln dol. – wynika z pierwszych, nieoficjalnych danych. Dynamika polskiego eksportu wynosi 10–12 proc. rocznie, dodatnie saldo jest po polskiej stronie. Nasze firmy sprzedają do Izraela przede wszystkim żywność – cukier, czekoladę, pieczywo, mięso, wody mineralne. Także AGD, artykuły higieny osobistej, kosmetyki (Inglot, Dr Irena Eris), środki czystości. To chłonny rynek dla naszej motoryzacji. Na ulicach izraelskich miast widać ople, fiaty, dostawczaki Volkswagena i autobusy Solarisa. Są tam paczkomaty InPostu.

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Krystian Szczepański: Aby dojść do neutralności klimatycznej musimy rozwijać technologie
Materiał partnera
Rafał Rudziński: Transformacja to wyzwanie dla mniejszych firm
Materiał partnera
Aleksandra Stępniak: Transformacja sektora budowlanego musi przyspieszyć
Materiał partnera
Dariusz Kryczka: Dekarbonizacja przemysłu to kosztowne i trudne zadanie
Materiał partnera
Agata Śmieja: Ponad dwa tysiące gości wzięło udział w szczycie klimatycznym TOGETAIR
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?