Cała piątka — limuzyna i hatchback Focusa po liftingu, limuzyna i hatchbank sportowego Focus ST-Line i Escort w nowej wersji — pokazana na imprezie w Chongqing trafi do salonów w bieżącym roku. „Te premiery potwierdzają związanie się na stałe Forda z istotnym w Chinach rynkiem samochodów średniej wielkości” — oświadczył wiceprezes koncernu i działu na Azję-Pacyfik, Peter Fleet.

Nowe auta Forda wejdą na rynek, którego konsumenci opowiedzieli się za pojazdami sportowo-użytkowymi i wielofunkcyjnymi w rodzaju minivanów; łącznie stanowią niemal połowę całego popytu. Eksperci od rynku uważają jednak, że limuzyny (sedany) są w dalszym ciągu ważne dla producentów w tym kraju. — Na kompaktowe sedany przypada w Chinach 35 proc. całej sprzedaży samochodów osobowych. Dobry sedan głównego nurtu ma nadal bardzo duże znaczenie dla biznesu firmy w Chinach — stwierdził Yale Zhang z firmy doradczej w Szanghaju Automotive Foresight. Dodał, że SUV-y były szlagierem handlowym, ale w ostatnich miesiącach wzrost ich sprzedaży znacznie zmalał do nieco ponad 10 proc. rocznie.

Ford przygotowywał się od pewnego czasu do uderzenia nowościami dla powstrzymania spadku sprzedaży. W 2017 r. zmalała o 6 proc., podczas gdy cały rynek zwiększył się o 3 proc. Po dwóch miesiącach 2018 r. było jeszcze gorzej, spadek wyniósł 23 proc. Do 2025 r. koncern zamierza zwiększyć obroty w Chinach o 50 proc. wobec poziomu z 2017 r., wprowadzając na rynek ponad 50 całkowicie nowych samochodów albo przeprojektowanych. Wśród nowości ma być 15 wersji elektrycznych.