Fala nowości Forda w Chinach

Ford zapowiedział wprowadzenie na chiński rynek 5 nowych modeli w ramach planu wypuszczenia do 2025 r. 50 nowości i wersji po liftingu, aby zwiększyć działalność i pobudzić słabą sprzedaż w tym kraju.

Aktualizacja: 11.04.2018 10:57 Publikacja: 11.04.2018 10:53

Fala nowości Forda w Chinach

Foto: Bloomberg

Cała piątka — limuzyna i hatchback Focusa po liftingu, limuzyna i hatchbank sportowego Focus ST-Line i Escort w nowej wersji — pokazana na imprezie w Chongqing trafi do salonów w bieżącym roku. „Te premiery potwierdzają związanie się na stałe Forda z istotnym w Chinach rynkiem samochodów średniej wielkości” — oświadczył wiceprezes koncernu i działu na Azję-Pacyfik, Peter Fleet.

Nowe auta Forda wejdą na rynek, którego konsumenci opowiedzieli się za pojazdami sportowo-użytkowymi i wielofunkcyjnymi w rodzaju minivanów; łącznie stanowią niemal połowę całego popytu. Eksperci od rynku uważają jednak, że limuzyny (sedany) są w dalszym ciągu ważne dla producentów w tym kraju. — Na kompaktowe sedany przypada w Chinach 35 proc. całej sprzedaży samochodów osobowych. Dobry sedan głównego nurtu ma nadal bardzo duże znaczenie dla biznesu firmy w Chinach — stwierdził Yale Zhang z firmy doradczej w Szanghaju Automotive Foresight. Dodał, że SUV-y były szlagierem handlowym, ale w ostatnich miesiącach wzrost ich sprzedaży znacznie zmalał do nieco ponad 10 proc. rocznie.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Rekordowa liczba odwiedzających Warszawę
Biznes
Nvidia znów najwięcej wartą spółką na świecie. Mimo zamknięcia rynku chińskiego
Biznes
Szczyt NATO, zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach i nowy podatek bankowy
Materiał Promocyjny
Z pieluszek produkowanych w warszawskiej fabryce Procter & Gamble korzystają miliony dzieci na całym świecie
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Socjolog obnaża mechanizmy TikToka. W grze są duże pieniądze