Reklama

Elektromobilność w Polsce nie taka ekologiczna?

Niska efektywność ekonomiczna, niedostatki surowców i problematyczna utylizacja to wyzwania z jakimi zmierzą się producenci aut przygotowujący się do elektryfikacji - wynika z raportu A.T. Kearney i Energy Transition Institute Battery Electric Vehicles 2018.

Publikacja: 24.04.2018 13:02

Elektromobilność w Polsce nie taka ekologiczna?

Foto: Bloomberg

We Francji, gdzie emisja CO2 na kWh wyprodukowanej energii jest niska i wynosi ok. 60g CO2/kWh, istnieje oczywista przewaga ekologiczna samochodów elektrycznych nad tradycyjnymi. Z kolei w Polsce, gdzie emisja wynosi 650g CO2/kWh, w ekstremalnych przypadkach nowoczesne silniki spalinowe mogą okazać się bardziej ekologiczne, niż auta na baterie. Dawid Krzysiak z warszawskiego biura A.T. Kearney wskazuje, że rynek samochodów elektrycznych opiera się w dużej mierze na obietnicy ekologiczności. - To świadomi konsumenci oraz ambitne rządy dążą do ograniczenia globalnej emisji CO2 poprzez wspieranie elektromobilności. Natomiast warto przy tym zwrócić uwagę na konieczność przeanalizowania emisji generowanej przez cały cykl życia produktu - od wydobycia surowców potrzebnych do produkcji samochodu, poprzez produkcję pojazdu i baterii, wykorzystanie, ładowanie i recycling - podkreśla.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nowy bat na pracowników w Rosji. Mogą trafić do zakładu psychiatrycznego
Biznes
Spotkanie Trump–Putin, boom na chińskie auta, wielka reforma podatkowa w Indiach
Biznes
Start-upy szukają talentów i finansowania. Branża spodziewa się odbicia
Biznes
Nieoficjalnie: Rząd Donalda Trumpa rozmawia o przejęciu udziałów w Intelu
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Reklama
Reklama