Reklama

Odkażona Paczka w RUCH-u

Świadcząca usługi kurierskie firma Ruch wprowadziła obowiązkowy proces odkażania ozonem przesyłek obsługiwanych w ramach usługi Paczka w RUCH-u. Klient nie ponosi kosztów odkażania.

Aktualizacja: 05.04.2020 15:49 Publikacja: 05.04.2020 15:11

Odkażona Paczka w RUCH-u

Foto: Fotorzepa/Mateusz Pawlak

- Ryzyko zakażenia wirusem COVID-19, który potencjalnie może utrzymywać się na obsługiwanych przesyłkach sprawiło, że podjęliśmy działania, których efektem jest możliwość zagwarantowania nadawcom i odbiorcom Paczki w RUCH-u maksymalnego poziomu bezpieczeństwa obsługiwanych przesyłek – tłumaczy Tomasz Swat, członek zarządu Ruchu ds. logistyki.

Na terenie Centrum Logistycznego firmy Ruch w Warszawie wydzielona została specjalnie stworzona oraz zabezpieczona strefa odkażania, do której trafiają obsługiwane paczki. W ramach procesu dezynfekcji, paczki poddawane są działaniu ozonu, który jest gazem silnie utleniającym, jednak nie ingerującym w zawartość przesyłek. Ruch przekonuje, że proces dezynfekcji Paczki w RUCH-u pozwala usunąć wszelkie bakterie, które potencjalnie mogłyby znaleźć się na przesyłanych paczkach. - Ozonowanie wykorzystywane jest np. do odkażania mieszkań po kwarantannie osoby z zakażeniem koronawirusem, tą metodą dezynfekuje się również środki transportu publicznego, a także Paczki w RUCH-u. Co ważne, aby ten proces był maksymalnie skuteczny potrzebny jest czas. Każdą partię przesyłek poddajemy dezynfekcji przez około dwie godziny. Proces logistyki Paczki w RUCH-u daje nam taki zapas czasowy. W sytuacji ryzyka zakażenia koronawirusem myślę, że warto poczekać na paczkę dzień dłużej, aby odbierając ją mieć pewność, że nie jest ona nośnikiem bakterii czy wirusów – przekonuje Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy Ruchu.

Decyzja rządu o zamknięciu galerii handlowych skierowała część ruchu konsumentów do e-sklepów. - Systemowa dezynfekcja Paczek w RUCH-u oraz towarów obsługiwanych w ramach usług logistyki kontraktowej to okazja dla właścicieli platform e-commerce, aby zaoferować kupującym bezpieczną formę dostawy. W Ruchu wprowadziliśmy szereg dodatkowych rozwiązań minimalizujących ryzyko zarażenia koronawirusem. Obok ozonowania przesyłek w wydzielonej strefie odkażania, ograniczyliśmy dostęp do wszystkich naszych centrów logistycznych dla osób spoza firmy, pracowników magazynów oraz kierowców wyposażyliśmy w rękawiczki ochronne oraz zapewniliśmy dostęp do niezbędnego zaplecza sanitarnego. Do własnych punktów odbioru paczek czyli kiosków i saloników prasowych RUCH-u na terenie całego kraju dostarczamy płyny dezynfekcyjne, a punktom partnerskim przekazaliśmy zalecenia rekomendowanego postępowania w celu unikania zakażenia wirusem – mówi Bogdan Baj, zastępca dyrektora biura usług kurierskich w Ruchu.

- Dodatkowe procesy przekładające się na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników usługi Paczka w RUCH-u nie będą wiązały się z żadnymi dodatkowymi opłatami. Dokładamy starań, aby korzystać z ponad 100 lat doświadczenia na rynku. Sytuacja pandemii koronawirusa dla nas wszystkich była zaskoczeniem. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszym działaniom każdy nadawca i odbiorca przesyłki może być od dzisiaj pewien, że paczka jest bezpieczna – puentuje Miłosz Szulc, prezes zarządu Ruchu. W Ruchu można też kupić produkty antybakteryjne oraz higieniczne. - Reagujemy na potrzeby konsumentów wprowadzając do sprzedaży w całej naszej sieci żele antybakteryjne do rąk, chusteczki dezynfekcyjne oraz maseczki ochronne. Uzupełniliśmy też nasze punkty o niezbędne wyroby farmaceutyczne i produkty higieniczne. Staramy się zapewnić klientom w czasie trwającej pandemii koronawirusa niezbędne produkty, pozwalające stosować się do zaleceń służb sanitarnych – tłumaczy Piotr Regulski, członek zarządu Ruchu.

Reklama
Reklama

Przekonuje, że kioski Ruchu to bezpieczne miejsce zakupów, które mogą stanowić alternatywę dla większych sklepów, bo zakupy „przez okienko" izolują sprzedawcę od kupującego. - Punkty Ruchu z racji swoich lokalizacji minimalizują ryzyko tworzenia się skupisk ludzi, w przypadku punktów z możliwością wejścia do środka oznaczyliśmy bezpieczne, 2-metrowe odległości między sprzedawcą a klientem – mówi Piotr Regulski. Do Ruchu zapraszamy także po prasę drukowaną, która w czasie pandemii koronawirusa pełni nie tylko rolę rozrywkową, ale także zapewnia dostęp do rzetelnej informacji dziennikarskiej na temat bieżącej sytuacji - dodaje.

Ruch umożliwia zakup tytułu prasowego, nawet jeżeli nie ma go aktualnie w punkcie sprzedaży. W takiej sytuacji kioskarze mogą złożyć zamówienie w kiosku on-line przez kasę zainstalowaną w punkcie, a klient po zapłaceniu za czasopismo otrzyma je do kiosku przy kolejnej dostawie prasy, na następny dzień. Taki sam mechanizm działa w przypadku książek, dostępnych w ofercie Ruchu. Można je zamówić bezpośrednio w punkcie lub za pośrednictwem sklepu internetowego www.kiosk.ruch.com.pl z możliwością odbioru w wybranym punkcie Ruchu. Dostawa odbywa się w ramach usługi Paczka w RUCH-u, co gwarantuje dezynfekcję przesyłki.

Ruch zwraca uwagę, że badania pokazują, iż ryzyko przenoszenia koronawirusa na prasie drukowanej jest znikome, ze względu na proces druku gazet.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama