Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy nie chcą dzielić się swoimi danymi. Za darmo

Strzeżemy informacji o naszym zdrowiu, zwyczajach czy lokalizacji, ale tylko pozornie. Mówimy „nie" przekazywaniu ich w ramach programów publicznych, ale dla wymiernych korzyści oddajemy je nad wyraz łatwo.

Aktualizacja: 13.04.2021 21:09 Publikacja: 13.04.2021 21:00

Polacy nie chcą dzielić się swoimi danymi. Za darmo

Foto: Adobe Stock

Polski Instytut Ekonomiczny zbadał skłonność Polaków do udostępniania swoich danych na potrzeby programów publicznych. Mniej niż połowa z nas deklaruje taką gotowość.

Jak wskazuje Ignacy Święcicki, kierownik zespołu gospodarki cyfrowej PIE, w każdym z badanych obszarów (ochrona zdrowia, transport, zużycie energii elektrycznej) ok. 30 proc. respondentów deklarowało negatywne nastawienie wobec przekazania informacji. Tłumaczy to brakiem wiedzy i zaufania do instytucji państwa. – Najmniejszy odsetek osób niezdecydowanych co do tego, czy byłaby skłonna udostępniać swoje dane, jest właśnie w grupie osób z wykształceniem wyższym. Można wnioskować, że zastanawiają się one, co dzieje się z przekazywanymi przez nie informacjami, czy też czytają polityki prywatności usług, z których korzystają – zaznacza ekspert PIE.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Dziennikarka „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wyróżniona nagrodą „ESG Angels”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
InPost wspiera polską AI, słabe kredyty w Polsce i kłopoty rosyjskich firm
Biznes
Jak skutecznie budować długofalową siłę marki
Biznes
Centra handlowe jako przestrzeń dla młodych
Biznes
Kluczowa rola nauki i biznesu w zapewnianiu bezpieczeństwa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama