Hiszpańska ofensywa na rynku odzieżowym

Nowe marki Inditeksu. Za tydzień grupa otworzy pierwszy sklep Massimo Dutti, potem ruszy Zara Home

Aktualizacja: 11.04.2008 22:06 Publikacja: 11.04.2008 21:44

Pierwzy sklep Massimo Dutto powstanie w Galerii Mokotów

Pierwzy sklep Massimo Dutto powstanie w Galerii Mokotów

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Premiera Massimo Dutti w Polsce odbędzie się 17 kwietnia w Galerii Mokotów w Warszawie. Inditex, największy sprzedawca ubrań w Europie, podchodzi jednak do sprawy ostrożnie. – Na początek otworzymy w Polsce trzy sklepy Massimo Dutti. Gdy będzie już wiadomo, że marka się przyjęła, zdecydujemy, gdzie powstaną kolejne – mówi "Rz" Marcin Pałażej, dyrektor generalny Zara Polska.

Massimo Dutti należy do Inditeksu od 1991 r. Pod tą marką działają dzisiaj 432 sklepy w 32 krajach. W Polsce odzież z metką Massimo Dutti będzie na pewno droższa niż produkty Zary, flagowej marki hiszpańskiego Inditeksu. W naszym kraju ma ona już 18 sklepów na 48 należących do grupy (inne marki już obecne w Polsce to Bershka czy Oysho).

Otwarcie sklepów Massimo Dutti to nie koniec planów Inditeksu na polskim rynku. Jeszcze w tym roku może się pojawić kolejna marka z portfolio grupy – Zara Home, oferująca produkty wystroju wnętrz. – Wszystko zależy od lokalu. Jeśli znajdziemy w Warszawie obiekt w odpowiednim standardzie i atrakcyjnym miejscu, to szybko ruszymy ze sklepem. Jeżeli to nam nie uda, marka pojawi dopiero w przyszłym roku – dodaje Marcin Pałażej.

Hiszpańskie marki zamierza promować w Polsce również Empik Media & Fashion. Firma podpisała już umowę z grupą Cortefiel, która w naszym kraju najbardziej znana jest z marki Springfield. Tymczasem jej podstawowym brandem jest właśnie Cortefiel, który pojawi się w Polsce jeszcze w tym roku. Z kolei sklepy z marką Pedro del Hierro, także należącą do tej grupy, pojawią się w naszym kraju w przyszłym roku. EM&F otworzył już kilka w Rosji i na Ukrainie.

– Negocjujemy z kolejnymi markami, które chcemy wprowadzić nie tylko do Polski, ale też innych krajów, w których działamy – do Kazachstanu, Rosji, na Ukrainę i potencjalnie także do Rumunii – mówi Katarzyna Górecka, dyrektor komunikacji EM&F.

Firma poprzez spółkę zależną Ultimate Fashion prowadzi już w Polsce sklepy takich marek jak Esprit, Mango, Mexx, Orsay. W ubiegłym roku wprowadziła do Polski m.in. Jennyfer i Spring.

Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie
Biznes
Katastrofa Boeinga w Indiach, polska zbrojeniówka w impasie i powrót atomu
Biznes
Donald Trump zapowiedział zmiany w polityce imigracyjnej pod naciskiem farmerów
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Zmiany u Pracodawców RP. Odchodzi prezes