– Polacy coraz chętniej kupują produkty luksusowe. Trend ten obejmuje także słodycze czekoladowe – mówi Marcin Adler z MM Brown Polska z Poznania, właściciel marki Chocolissimo.
Firma ta od kilku lat sprzedaje w Internecie oraz dostarcza do specjalistycznych sklepów i lokali luksusowe czekolady i ręcznie robione praliny z całego świata.
Ostatnio wprowadziła na rynek czekoladę z Australii z winogronami z tamtejszych szczepów winnych. W MM Brown nie narzekają na brak klientów, mimo że ceny oferowanych przez nich produktów są wysokie. Najtańsze zestawy czekoladek kosztują ok. 30 zł, najdroższe dziesięć razy więcej.
Na rosnącym zainteresowaniu ekskluzywnymi wyrobami korzystają również producenci działający na polskim rynku słodyczy czekoladowych. Instytut Euromonitor International szacuje, że w tym roku jego wartość zbliży się do 1,6 mld dol. (ok. 3,5 mld zł.).
W 2008 r. o ok. jedną trzecią sprzedaż w Polsce zamierza zwiększyć szwajcarska firma Lindt & Sprüngli specjalizująca się w produkcji luksusowych czekolad i pralin.