Lubimy luksus, także w wersji czekoladowej

Rośnie sprzedaż słodyczy z segmentu premium. W tym roku na czekoladowe słodycze wydamy prawie 3,5 mld zł

Publikacja: 20.08.2008 09:56

Rodzynki nasączone winem Merlot w mleczno-deserowej czekoladzie z Australii

Rodzynki nasączone winem Merlot w mleczno-deserowej czekoladzie z Australii

Foto: www.chocolissimo.pl

– Polacy coraz chętniej kupują produkty luksusowe. Trend ten obejmuje także słodycze czekoladowe – mówi Marcin Adler z MM Brown Polska z Poznania, właściciel marki Chocolissimo.

Firma ta od kilku lat sprzedaje w Internecie oraz dostarcza do specjalistycznych sklepów i lokali luksusowe czekolady i ręcznie robione praliny z całego świata.

Ostatnio wprowadziła na rynek czekoladę z Australii z winogronami z tamtejszych szczepów winnych. W MM Brown nie narzekają na brak klientów, mimo że ceny oferowanych przez nich produktów są wysokie. Najtańsze zestawy czekoladek kosztują ok. 30 zł, najdroższe dziesięć razy więcej.

Na rosnącym zainteresowaniu ekskluzywnymi wyrobami korzystają również producenci działający na polskim rynku słodyczy czekoladowych. Instytut Euromonitor International szacuje, że w tym roku jego wartość zbliży się do 1,6 mld dol. (ok. 3,5 mld zł.).

W 2008 r. o ok. jedną trzecią sprzedaż w Polsce zamierza zwiększyć szwajcarska firma Lindt & Sprüngli specjalizująca się w produkcji luksusowych czekolad i pralin.

– Popyt na słodycze z tzw. segmentu premium rośnie między innymi dlatego, że zwiększa się siła nabywcza polskich konsumentów – wyjaśnia Carsten Wehrmann, dyrektor generalny Lindt & Sprüngli w Polsce.

Dzięki temu więcej możemy wydawać na wysokiej jakości produkty. Z tego powodu rośnie popyt np. na gorzkie czekolady z dużą zawartością kakao. Firma Nielsen podaje, że od czerwca 2007 r. do maja 2008 r. jej udział w całym rynku czekolad wartym ok. 1,1 mld zł zwiększył się o 1,5 proc. Obecnie wynosi niemal 20 proc.

Poznańska firma Eurovita spodziewa się, że w tym roku sprzedaż gorzkich czekolad należących do niej marek Terravita i Cocoacara zwiększy się o ok. 30 proc. Spółka zamierza rozwijać ofertę czekolad z większą zawartością kakao, także nadziewanych i smakowych.

Producenci wierzą, że to dopiero początek boomu na gorzkie czekolady w Polsce. – W najbliższych latach można się spodziewać dwucyfrowego wzrostu ich sprzedaży – mówi Paweł Patyra, dyrektor działu wyrobów cukierniczych Nestle Polska, właściciela ekskluzywnej marki czekolad Nestle Noir.

Barierą, która może zahamować szybki rozwój wyrobów czekoladowych, a szczególnie gorzkich czekolad, jest coraz droższe kakao. W lipcu jego cena była najwyższa od 22 lat. Skutkiem podwyżek na rynku surowca są rosnące ceny gotowych produktów. – Nasze gorzkie czekolady zdrożeją w 2008 r. w sumie o ok. 15 proc. – przyznaje Tomasz Trela z giełdowej firmy Wawel.

Masz pytanie wyślij e-mail do autora: b.drewnowska@rp.pl

– Polacy coraz chętniej kupują produkty luksusowe. Trend ten obejmuje także słodycze czekoladowe – mówi Marcin Adler z MM Brown Polska z Poznania, właściciel marki Chocolissimo.

Firma ta od kilku lat sprzedaje w Internecie oraz dostarcza do specjalistycznych sklepów i lokali luksusowe czekolady i ręcznie robione praliny z całego świata.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie