Według naszych informacji AmRest, firma odpowiedzialna za wprowadzenie Starbucksa do Polski, może mieć problemy z dotrzymaniem terminu otwarcia pierwszej kawiarni.
AmRest (formalnie jako spółka ze Starbucks-AmRest Coffee) przejął w Warszawie lokal na Nowym Świecie, który nie był przystosowany dla celów gastronomicznych. Jego adaptacja się przedłuża, gdyż wymaga uzyskania kolejnych zezwoleń.
– Nie zmieniamy naszych planów – mówi „Rz” Anna Robotycka, rzeczniczka AmRestu. – Planujemy otwarcie pierwszej kawiarni w Polsce jeszcze w tym roku. Wyjaśnia, że będzie to w Warszawie albo we Wrocławiu. AmRest jest znany jako operator sieci KFC i Pizza Hut.
– Przepisy dotyczące dostosowania lokali do wymogów gastronomicznych wymagają tylu zezwoleń, że czasami sprawa trwa nawet rok – mówi Krzysztof Gryczman, szef rady nadzorczej eCoffee, spółki rozwijającej w Polsce sieć Costa Coffee. Zaznacza jednak, że nie potrafi się odnieść do planów Starbucksa.
Przeszkodą w ich realizacji mogą być także kłopoty firmy na świecie. W lecie Starbucks ogłosił decyzje o zamknięciu 600 kawiarni w USA i 60 w Australii (praktycznie wycofując się z tego kraju). Pracę straciło 13 tysięcy osób. Na świecie pod logo giganta działa 15,8 tysiąca barów kawowych.