Biurokracja opóźni Starbucksa

Sieć nie wejdzie w tym roku do Polski. Firma zaprzecza, ale wiadomo, że ma kłopoty ze zdobyciem lokali

Publikacja: 24.09.2008 04:58

Sieci kawowe w Polsce. Otwarcie kawiarni kosztuje nawet 0,5 mln zł. To cena, gdy lokal jest w presti

Sieci kawowe w Polsce. Otwarcie kawiarni kosztuje nawet 0,5 mln zł. To cena, gdy lokal jest w prestiżowym miejscu i wymaga adaptacji.

Foto: Rzeczpospolita

Według naszych informacji AmRest, firma odpowiedzialna za wprowadzenie Starbucksa do Polski, może mieć problemy z dotrzymaniem terminu otwarcia pierwszej kawiarni.

AmRest (formalnie jako spółka ze Starbucks-AmRest Coffee) przejął w Warszawie lokal na Nowym Świecie, który nie był przystosowany dla celów gastronomicznych. Jego adaptacja się przedłuża, gdyż wymaga uzyskania kolejnych zezwoleń.

– Nie zmieniamy naszych planów – mówi „Rz” Anna Robotycka, rzeczniczka AmRestu. – Planujemy otwarcie pierwszej kawiarni w Polsce jeszcze w tym roku. Wyjaśnia, że będzie to w Warszawie albo we Wrocławiu. AmRest jest znany jako operator sieci KFC i Pizza Hut.

– Przepisy dotyczące dostosowania lokali do wymogów gastronomicznych wymagają tylu zezwoleń, że czasami sprawa trwa nawet rok – mówi Krzysztof Gryczman, szef rady nadzorczej eCoffee, spółki rozwijającej w Polsce sieć Costa Coffee. Zaznacza jednak, że nie potrafi się odnieść do planów Starbucksa.

Przeszkodą w ich realizacji mogą być także kłopoty firmy na świecie. W lecie Starbucks ogłosił decyzje o zamknięciu 600 kawiarni w USA i 60 w Australii (praktycznie wycofując się z tego kraju). Pracę straciło 13 tysięcy osób. Na świecie pod logo giganta działa 15,8 tysiąca barów kawowych.

Tymczasem w Polsce bez szumnych zapowiedzi pojawiła się Gloria Jean’s Coffees, australijsko-amerykańska sieć kawowa, która dysponuje 750 kawiarniami w prawie 30 krajach. Pierwszy bar tej marki został właśnie otwarty w Warszawie. Sieć nie ujawnia swoich planów dotyczących naszego kraju, wiadomo tylko, że ma być rozwijana we franczyzie.

Zdaniem Krzysztofa Gryczmana w Polsce jest jeszcze sporo miejsca na kolejnych graczy, jeżeli wziąć pod uwagę nasycenie kawiarniami na jednego mieszkańca. W Wielkiej Brytanii jest ono około dziesięciokrotnie większe.

Według naszych informacji AmRest, firma odpowiedzialna za wprowadzenie Starbucksa do Polski, może mieć problemy z dotrzymaniem terminu otwarcia pierwszej kawiarni.

AmRest (formalnie jako spółka ze Starbucks-AmRest Coffee) przejął w Warszawie lokal na Nowym Świecie, który nie był przystosowany dla celów gastronomicznych. Jego adaptacja się przedłuża, gdyż wymaga uzyskania kolejnych zezwoleń.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji