Auta nie wjadą do Rosji

Od dziś w Rosji obowiązują nowe, zaporowe cła na importowane samochody. KE ubolewa i ostrzega

Aktualizacja: 12.01.2009 15:22 Publikacja: 12.01.2009 13:47

Auta nie wjadą do Rosji

Foto: AFP

Średnio cło wynosi 30 proc. wartości wwożonego samochodu. Cło na osobowe samochody wzrosło prawie o 200 proc., a na dostawcze i ciężarowe o 300 proc.

Moskwa motywuje decyzję ochroną rodzimych producentów i zagranicznych firm, które montują swoje samochody na terenie Rosji.

Jednak według agencji Autostat, od stycznia w Rosji podrożała większość produkowanych w kraju samochodów. Średnio o 7,2 proc. Największe podwyżki wprowadziły: BMW, Volvo i Subaru - od 10-16 proc. w zależności od modelu. Skody zdrożały 8-11 proc.

Komisja Europejska wyraziła ubolewanie z powodu decyzji Rosjan. Ostrzegła, że krok ten może zagrozić przystąpieniu Rosji do Światowej Organizacji Handlu.

[ramka][b]Nowe cła na auta importowane do Rosji[/b]

[i]za auta powyżej 7 lat:[/i]

[b]było[/b] 1,4 euro - 3,2 euro za 1 cm[sup]3[/sup] pojemności silnika

[b]jest[/b] od 2,5 euro do 5,8 euro (za auta powyżej 5 lat )

[i]samochody młodsze niż 5 lat:[/i]

[b]było[/b] 0,85 - 1 euro za 1 cm[sup]3[/sup][b]

jest[/b] 1,5 - 3,6 euro[/ramka]

Średnio cło wynosi 30 proc. wartości wwożonego samochodu. Cło na osobowe samochody wzrosło prawie o 200 proc., a na dostawcze i ciężarowe o 300 proc.

Moskwa motywuje decyzję ochroną rodzimych producentów i zagranicznych firm, które montują swoje samochody na terenie Rosji.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej