[b]Rz: Ruszyła druga w tym roku weryfikacja listy projektów kluczowych — najważniejszych unijnych inwestycji w Polsce. [/b]
[b]Patrycja Wolińska - Bartkiewicz: [/b]Szczerze mówiąc, lista ta przysparza kłopotów. Wszystkie inwestycje na niej są ważne, natomiast nie wszystkie uda się zrealizować biorąc pod uwagę koszty. Założenie było dobre. Lista jest na bieżąco monitorowana, spóźnienie o trzy miesiące oznacza żółtą kartkę dla inwestycji, o sześć — projekt wylatuje z listy. W praktyce nie jest to takie proste. Beneficjenci, piszą, dzwonią i tłumaczą.... Z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad przeszliśmy na ręczne sterowanie. Zmusiła nas do tego zmiana przepisów środowiskowych, co bardzo obsunęło nam w czasie realizację inwestycji drogowych.
[b]Ile projektów drogowych jest realizowanych zgodnie z planem? [/b]
W ubiegłym roku 85 proc. inwestycji było na etapie wydawania pozwoleń środowiskowych. Z drugiej strony to dobrze, bo ostatnio zmieniło się prawo środowiskowe, więc od początku idziemy dobrymi procedurami.
[b]Co więc mamy? [/b]