Gdy Carrefour kupował w 2007 r. za 375 mln euro sklepy Albert i Hypernova holenderskiej grupy Ahold Urząd zgodził się na transakcję ale pod pewnymi warunkami.

Do końca 2008 r. firma miała sprzedać lub rozwiązać umowy najmu dziewięciu sklepów. Analiza UOKiK wykazała bowiem, że w przeciwnym wypadku Carrefour w kilku miastach uzyska pozycję dominującą, co może spowodować pogorszenie sytuacji konsumentów.

Sieć wywiązała się z terminu 31 grudnia 2008 r. w przypadku siedmiu sklepów, zaś pozostałe dwa zostały sprzedane dopiero w styczniu 2009 r. Dlatego Urząd zdecydował się nałożyć na firmę karę ponad 540 tys. zł, czyli czyli 5 tys. euro za każdy z 26 dni zwłoki w wykonaniu postanowienia. Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, firma może odwołać się do sądu. Komentarza Carrefoura nie udało się nam uzyskać.