Rekrutacja w sieci kusi nowych graczy

Rynek internetowych ofert pracy spadł w tym roku nawet o jedną piątą. Mimo to przybywa tam konkurentów

Aktualizacja: 23.12.2009 09:18 Publikacja: 23.12.2009 01:30

Największe serwisy zgarną większość pieniędzy z ogłoszeń w sieci. Faktycznym liderem jest grupa Prac

Największe serwisy zgarną większość pieniędzy z ogłoszeń w sieci. Faktycznym liderem jest grupa Pracuj, gdyż jej oferty oglądają też użytkownicy Wirtualnej Polski.

Foto: Rzeczpospolita

Trzy największe serwisy rekrutacyjne przyciągnęły w październiku ponad 4,8 mln szukających pracy internautów – wynika z najnowszych danych Internet Standard. To o ponad milion więcej niż przed rokiem. I argument za wejściem na rynek [link=http://kariera.pl]rekrutacji online[/link], na którym mimo spowolnienia pojawiło się co najmniej pięć nowych serwisów. W tym OtoPraca.pl założony przez grupę Allegro.

– Konsekwentnie realizujemy politykę zagospodarowywania internetowego rynku ogłoszeniowego w Polsce – tłumaczy Fabian Adaszewski, rzecznik grupy Allegro. I nie kryje, że również na rynku ogłoszeń o pracy firma chciałaby się stać „strategicznym graczem”.

– Decyzję o inwestycji w serwis podjęliśmy jeszcze przed kryzysem, a sam projekt traktujemy długoterminowo – mówi z kolei Grzegorz Błażewicz, były prezes Interii i założyciel portalu Jobmatch.pl.

– W innych dziedzinach jest marazm, więc rośnie zainteresowanie inwestorów rynkiem pracy – komentuje wysyp nowych serwisów Beata Szlif-Nitka, dyrektor generalna InfoPracy.pl. Nowych graczy (w tym Jobexpress.pl czy Pracujwbranży.pl) nie zniechęca gospodarcze spowolnienie, które dotknęło rynku e-rekrutacji. Według różnych szacunków branża, wyceniana na ok. 80 mln zł, w tym roku może odczuć spadek nawet o 20 proc.

Przemysław Gacek, prezes grupy Pracuj (właściciela m.in. portalu Pracuj.pl), twierdzi, że do walki o niewielki na razie rynek zachęcają perspektywy jego rozwoju i przykłady innych państw, zwłaszcza USA. Tam serwisy internetowe zdominowały rynek ogłoszeń rekrutacyjnych.

Prezes Gacek przypomina, że duzi pracodawcy dzielą już swe budżety [link=http://kariera.pl]ogłoszeń o pracy[/link] na część prasową i internetową. Sprzyja to rozwojowi rynkowej czołówki e-rekrutacji, która wyznacza standardy młodej branży.

Na rozbicie tej grupy liczy Monster. Amerykański gigant, który przed kilkoma laty wykupił serwis Jobpilot.pl, teraz stawia na ekspansję Monsterpolska.pl. – W 2012 roku chcemy być w pierwszej trojce serwisów rekrutacyjnych w Polsce – zapowiada Dominik Matuzewicz z Monster Polska. Serwis może liczyć na znaną w świecie markę i finansowe zaplecze globalnego właściciela.

Takiego zaplecza nie ma większość nowych portali rekrutacyjnych, które z utęsknieniem czekają na większą aktywność pracodawców. Bo to na nich zarabiają rekruterzy, także ci online. Silna konkurencja sprawia jednak, że wiele portali oferuje ogłoszenia za darmo albo tnie ceny.

– Staramy się nie obniżać cen, ale dawać więcej usług. Konkurencja wymusza coraz więcej pomysłowości. To jedyna droga, by się rozwijać – mówi Przemysław Gacek.

Trzy największe serwisy rekrutacyjne przyciągnęły w październiku ponad 4,8 mln szukających pracy internautów – wynika z najnowszych danych Internet Standard. To o ponad milion więcej niż przed rokiem. I argument za wejściem na rynek [link=http://kariera.pl]rekrutacji online[/link], na którym mimo spowolnienia pojawiło się co najmniej pięć nowych serwisów. W tym OtoPraca.pl założony przez grupę Allegro.

– Konsekwentnie realizujemy politykę zagospodarowywania internetowego rynku ogłoszeniowego w Polsce – tłumaczy Fabian Adaszewski, rzecznik grupy Allegro. I nie kryje, że również na rynku ogłoszeń o pracy firma chciałaby się stać „strategicznym graczem”.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?