Trzy największe serwisy rekrutacyjne przyciągnęły w październiku ponad 4,8 mln szukających pracy internautów – wynika z najnowszych danych Internet Standard. To o ponad milion więcej niż przed rokiem. I argument za wejściem na rynek [link=http://kariera.pl]rekrutacji online[/link], na którym mimo spowolnienia pojawiło się co najmniej pięć nowych serwisów. W tym OtoPraca.pl założony przez grupę Allegro.
– Konsekwentnie realizujemy politykę zagospodarowywania internetowego rynku ogłoszeniowego w Polsce – tłumaczy Fabian Adaszewski, rzecznik grupy Allegro. I nie kryje, że również na rynku ogłoszeń o pracy firma chciałaby się stać „strategicznym graczem”.
– Decyzję o inwestycji w serwis podjęliśmy jeszcze przed kryzysem, a sam projekt traktujemy długoterminowo – mówi z kolei Grzegorz Błażewicz, były prezes Interii i założyciel portalu Jobmatch.pl.
– W innych dziedzinach jest marazm, więc rośnie zainteresowanie inwestorów rynkiem pracy – komentuje wysyp nowych serwisów Beata Szlif-Nitka, dyrektor generalna InfoPracy.pl. Nowych graczy (w tym Jobexpress.pl czy Pracujwbranży.pl) nie zniechęca gospodarcze spowolnienie, które dotknęło rynku e-rekrutacji. Według różnych szacunków branża, wyceniana na ok. 80 mln zł, w tym roku może odczuć spadek nawet o 20 proc.
Przemysław Gacek, prezes grupy Pracuj (właściciela m.in. portalu Pracuj.pl), twierdzi, że do walki o niewielki na razie rynek zachęcają perspektywy jego rozwoju i przykłady innych państw, zwłaszcza USA. Tam serwisy internetowe zdominowały rynek ogłoszeń rekrutacyjnych.