— Trwają prace nad dostosowaniem systemu elektronicznej sprzedaży biletów do wymogów stawianych przez UOKiK — mówi Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.
Spółka została w tym tygodniu ukarana grzywną w wysokości 2,2 mln zł za naruszanie praw swoich klientów.
Zdaniem UOKiK przewoźnik oferował promocje, które nie dawały podróżnemu prawa do zmiany umowy przewozu. Sprawa dotyczy Biletów weekendowych i Biletów podróżnika sprzedawanych jako oferta promocyjna. PKP Intercity zastrzegła że podróżny, który je kupił mógł oddać tylko przed rozpoczęciem terminu ważności biletu, a bilet kupiony przez internet najpóźniej na dwie godziny przed odjazdem.
Tymczasem prawo przewiduje taką możliwość w dowolnym momencie przed podróżą – dopóki konsument nie zajmie miejsca w pociągu. PKP Intercity skróciło zatem przysługujący podróżnemu termin na odstąpienie od umowy. Postępowanie w celu ustalenia czy doszło do naruszenia prawa UOKIK wszczęła w styczniu 2009 r.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznała, że spółka ograniczając prawa podróżnych, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na niego karę w wysokości 2 mln 282,4 tys. złotych.