Polska część francuskiej grupy, w ramach którego działają u nas sieci marketów spożywczych Intermarche oraz budowlanych Bricomarche zanotowała w 2009 r. sprzedaż wysokości 3,2 mld zł. W tym okresie powstało 27 nowych sklepów, których na koniec grudnia było 215.

Tempo rozbudowy sieci było najszybsze spośród wszystkich krajów europejskich, w których Muszkieterowie działają. Polska pod względem liczby sklepów jest trzecim rynkiem dla grupy zaraz po po Francji i Portugalii. Muszkieterowie uruchomili też w 2009 r. w Mysłowicach, drugie po Poznaniu centrum logistyczne.

Polska ma 25 proc. udział w rozwoju grupy na rynkach europejskich, której obroty poza Francją w 2009 r. wyniosły 3,6 mld euro. Obroty globalne wraz z zakładami produkcyjnymi we Francji oraz sprzedażą paliw wyniosły w ubiegłym roku 34 mld euro. Jesteśmy już dojrzałym rynkiem w strukturach Grupy.

- W tym roku planujemy otwarcie 44 nowych sklepów i kolejne stacje benzynowych, a do 2012 roku zamierzamy podwoić liczbę sklepów obu sieci. W dalszej perspektywie planujemy stworzenie sieci 800 sklepów Intermarché i 400 Bricomarché - mówi Marek Feruga, nowy prezes Grupy Muszkieterów.