Nowa model pandy ma pokazać się na rynku w drugim półroczu 2011 roku.
To cena, jaką Fiat jest gotów zapłacić za swój powrót do Włoch i przystosowanie fabryki w Pomigliano d'Arco do produkcji małych aut. Inwestycje będą prowadzone w latach 2010-2011. Łącznie do końca 2011 roku — jak zapowiedział w grudniu ubiegłego roku prezes koncernu, Sergio Marchionne — Fiat zamierza wydać na inwestycje 8 mld euro.
Dzisiaj fabryka w Pomigliano zatrudnia 5200 osób, które zajmują się składaniem Alfy Romeo — modeli 147 i 159. Produkcja nowej pandy ma rozpocząć się tam w drugiej połowie przyszłego roku. „Stara ” panda będzie nadal produkowana w Tychach. W ubiegłym roku z polskiej fabryki Fiata wyjechało 298 tys. aut tego modelu. W tej chwili jest to najlepiej sprzedające się auto włoskiego koncernu.
Na „otarcie łez” tyska fabryka, uważana za najwydajniejszą i najlepszą jakościowo w sieci Fiata otrzyma zupełnie nowy model Lancii Ypsilon. Będzie to auto 5-drzwiowe, większe od obecnie produkowanego na Sycylii w przeznaczonej do likwidacji fabryce Termini Imerese.
Nowa Lancia ma być dłuższa od obecnego modelu o 25 cm (mówi się dzisiaj o niej „mała Delta”) z dwoma rodzajami silników — benzynowym o pojemności 1,4 cm[sup]3 [/sup]oraz diesel o pojemności 1,3 i 1,6.