Bank, z którym Agencja odpowiedzialna za zarządzanie polskim niebem podpisała umowę o udzielenie kredytu, został wybrany spośród czterech instytucji, które przystąpiły do przetargu. PAŻP może kredyt wykorzystać w ciągu 24 miesięcy, umowa przewiduje również możliwość wypłaty kwot w euro w ramach przyznanego limitu. Okres spłaty został określony na pięć lat i jest poprzedzony półroczną karencją.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej planuje do 2015 roku zainwestować w wieże kontrolne i urządzenia nawigacyjne ok. 140 mln zł. — Planowane inwestycje przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa w naszej przestrzeni powietrznej — mówi Grzegorz Hlebowicz, rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Większa liczba radarów może też przyczyni się do zwiększenia przepustowości naszego nieba, czyli zniwelowania opóźnień przewoźników.
— Ponieważ inwestycje są finansowane z kredytu, który będzie spłacany przez kilka lat, linie lotnicze nie odczują tak dużej podwyżki opłat nawigacyjnych — dodaje Hlebowicz.
PAŻP środki na swoje utrzymane i inwestycje czerpie właśnie od przewoźników, ustalając wysokości opłat po przekalkulowaniu prognozowanych kosztów działalności. Zaciągnięty kredyt, będą de facto spłacać przewoźnicy korzystający z pomocy Agencji w startach, lądowaniach i w przelocie przez polskie niebo.