PKP - proces o dworcowe reklamy

Clear Channel Polska procesuje się z PKP o reklamy na dworcach. Idzie o 1,5 – 3 mln zł rocznie

Publikacja: 01.10.2010 04:32

– Pozew został złożony – mówi Joanna Zdanowska, rzecznik Clear Channel. Spółka zajmująca się m.in. sprzedażą powierzchni reklamowej na dworcach na terenie Mazowsza nie zgadza się z wypowiedzeniem umowy przez PKP, które chcą przejąć kontrolę nad banerami.

– Wypowiedzieliśmy umowę z końcem zeszłego roku, od stycznia spółka zajmuje powierzchnie reklamowe niezgodnie z prawem, za co naliczany jest dziesięciokrotny czynsz – mówi Jacek Prześluga, wiceprezes PKP odpowiedzialny za dworce.

Sprawa trafiła do Krajowej Izby Gospodarczej, bo to ona zgodnie z umową zawartą przez spółki ma rozsądzać konflikty. KIG uznał rację PKP, z czym nie zgadza się prywatny partner, który zwrócił się o rozstrzygnięcie do sądu powszechnego. – W 2005 roku sąd arbitrażowy stwierdził, że umowa jest wiążąca dla obu stron, ten wyrok jest prawomocny. Ten z roku 2010 – nie jest – mówi Zdanowska.

Umowa, na podstawie której obecnie Clear Channel zarządza powierzchnią reklamową na polskich dworcach, została podpisana w 1997 roku na 15 lat. Zgodnie z nią 65 proc. przychodów trafia do prywatnej spółki. W zeszłym roku PKP SA otrzymała od partnera ok. 1,5 mln zł.

[wyimek]1,5 mln zł PKP zarobiły w 2009 roku na reklamach dworcowych [/wyimek]

Jak informuje Clear Channel, PKP mimo wypowiedzenia umowy cały czas wystawiały faktury z tytułu umowy dzierżawy. „Wieloletnia współpraca pomiędzy spółkami, umiejętność Clear Channel Poland znajdowania kompromisu w każdej sytuacji, prestiż obydwu partnerów nie daje podstaw do działań podejmowanych przez PKP. Wielomilionowe inwestycje oraz doświadczenie Clear Channel (...) przynoszą PKP wymierne korzyści finansowe” – czytamy w komunikacie reklamowej spółki.

Jeżeli PKP przejmą zarządzanie powierzchnią reklamową, wpływy z tego tytułu mogą wzrosną ok. trzykrotnie. Wszystko zależeć będzie m.in. od cennika i przyjętych upustów.

– Mam dosyć chaosu reklamowego na dworcach – mówi Jacek Prześluga. – Od miesiąca zaczęliśmy sprzedawać sami reklamy na tych powierzchniach, które odzyskaliśmy, np. po remoncie obiektu – dodaje Prześluga. Zarządzaniem powierzchniami reklamowymi ma się zajmować spółka Dworzec Polski, która powstaje na bazie uśpionej spółki PKP – Konsorcjum Taborowe.

– Pozew został złożony – mówi Joanna Zdanowska, rzecznik Clear Channel. Spółka zajmująca się m.in. sprzedażą powierzchni reklamowej na dworcach na terenie Mazowsza nie zgadza się z wypowiedzeniem umowy przez PKP, które chcą przejąć kontrolę nad banerami.

– Wypowiedzieliśmy umowę z końcem zeszłego roku, od stycznia spółka zajmuje powierzchnie reklamowe niezgodnie z prawem, za co naliczany jest dziesięciokrotny czynsz – mówi Jacek Prześluga, wiceprezes PKP odpowiedzialny za dworce.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca