Dostawy B787 zaczną się w terminie

Boeing zapewnił, że dostawy samolotu Dreamliner zaczną się w planowanym terminie na początku 2011 r.

Publikacja: 19.10.2010 16:23

W sierpniu amerykański koncern ogłosił, że dostawa pierwszej maszyny B787 przesunie się o kilka tygodni do połowy I kwartału 2011 z końca IV kwartału bieżącego roku z powodu problemów z silnikami Rolls- Royce'a (opóźnione dostawy, zjawisko „buksowania” podczas testów w połowie września). Wtedy koncern nie potrafił wyjaśnić, czy incydent spowoduje przesunięcie terminów dostaw.

- O ile rozumiem, wszystko przebiega planowo — stwierdził teraz wiceprezes ds. marketingu, Randy Tinseth, zapytany o terminową realizację programu. — Nie ma gwarancji na 100 procent, ale jest to najlepszy plan, jakim dysponujemy i jesteśmy go pewni — dodał.

Tinseth złożył takie zapewnienie, bo pojawiły się w branży spekulacje, że kompozytowy samolot może znowu ulec odroczeniu. Cały świat będzie patrzeć na ten harmonogram w środę, gdy Boeing poda wyniki ostatniego kwartału.

Zdaniem Roba Stallarda z RBC Capital Markets, inwestorzy nie będą zbytnio przejmować się, o ile Boeing dostarczy pierwszy samolot w I kwartale. Zwłoka poza ten termin wzbudziłaby jednak zaniepokojenie problemami inżynieryjnymi czy certyfikacją. Analityk zwrócił uwagę na słowa Tinsetha, że nie ma całkowitej gwarancji, ale przypomniał, że poprzednie prognozy koncernu były mniej dokładne niż na 100 procent.

Boeing miał do czynienia z różnymi problemami w odstawach, projektowaniu i produkcji, sytuację koncernu pogorszy dwumiesięczny strajk zakładów w obrębie Seattle w 2009 r.

Pierwszą linią lotniczą, która odbierze Dreamlinera jest All Nippon Airways ANA. W Europie pierwszym klientem jest Lot, który zamówił 89 samolotów.

Tinseth wyjaśnił przy okazji, że koncern nie podejmie do końca przyszłego roku decyzji co do modelu 777 następnej generacji. — Przyznajemy, że podobnie jak w przypadku 737, musimy dokonać pewnych zmian w 777. Przypuszczam, że pod koniec 2011 r. będziemy dysponować jedną lub dwiema zdecydowanymi opcjami i omówimy je dokładnie z naszymi klientami — stwierdził wiceprezes.

Przewoźnik z Dubaju Emirates pracuje już z Boeingiem nad nową generacją samolotów serii 777 i jest bardzo zainteresowany kupnem udziałów — ujawnił w ubiegłym tygodniu prezes tego przewoźnika.

Boeing zastanawia się też nad tym, czy przeprojektować najlepiej sprzedający się samolot wąskokadłubowy B737, czy tylko wyposażyć go w nowsze silniki. Powinien o tym zadecydować w 2011 r.

W sierpniu amerykański koncern ogłosił, że dostawa pierwszej maszyny B787 przesunie się o kilka tygodni do połowy I kwartału 2011 z końca IV kwartału bieżącego roku z powodu problemów z silnikami Rolls- Royce'a (opóźnione dostawy, zjawisko „buksowania” podczas testów w połowie września). Wtedy koncern nie potrafił wyjaśnić, czy incydent spowoduje przesunięcie terminów dostaw.

- O ile rozumiem, wszystko przebiega planowo — stwierdził teraz wiceprezes ds. marketingu, Randy Tinseth, zapytany o terminową realizację programu. — Nie ma gwarancji na 100 procent, ale jest to najlepszy plan, jakim dysponujemy i jesteśmy go pewni — dodał.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca