Multimedia Polska (trzecia co do wielkości sieć telewizji kablowej w Polsce) nie złoży oferty zakupu udziałów sieci kablowej Aster – poinformowała wczoraj prezes Multimediów Andrzej Rogowski, cytowany przez Agencję Reutera.
Spółkę wystawił na sprzedaż fundusz Mid Europa Partners, który według informacji docierających z zarządu kablowej firmy spodziewa się zainkasować za Astera 2,5 – 3 mld zł. Andrzej Rogowski, szef Multimediów, nie sprecyzował, czy odstrasza go cena stołecznego rywala. Gdyby przyjąć wycenę firmy około 3 mld zł, to znaczyłoby, że jeden abonent Astera wart jest 7 – 8 tys. zł. To kilkakrotnie więcej, niż płaci się w tego typu transakcjach i prawie dwa razy więcej niż płacił fundusz Mid Europa Partners w 2006 r.
[wyimek]3 mld zł takie mogą być oczekiwania właścicieli sieci kablowej Aster[/wyimek]
Wysoką wycenę spółki uzasadnia po części dobra klientela, która płaci wyższe rachunki niż statystyczny, polski abonent sieci kablowej. To jednak nie przekonuje wszystkich potencjalnie zainteresowanych.
W ubiegłym tygodniu również Telekomunikacja Polska poinformowała, że nie zamierza się starać o przejęcie stołecznej sieci kablowej. Z powodu odmiennych technologicznie sieci firmy telekomunikacyjnej i sieci kablowej TP poniosłaby wyższe koszty integracji i miałaby mniejsze korzyści z tego przejęcia niż kablowi konkurenci.