Multimedia Polska wycofały się z negocjacji w sprawie Astera

Kolejny operator wycofał się z walki o stołecznego operatora kablowego. Powodów nie podał, ale cena wydaje się wygórowana

Publikacja: 20.10.2010 03:29

Multimedia Polska (trzecia co do wielkości sieć telewizji kablowej w Polsce) nie złoży oferty zakupu udziałów sieci kablowej Aster – poinformowała wczoraj prezes Multimediów Andrzej Rogowski, cytowany przez Agencję Reutera.

Spółkę wystawił na sprzedaż fundusz Mid Europa Partners, który według informacji docierających z zarządu kablowej firmy spodziewa się zainkasować za Astera 2,5 – 3 mld zł. Andrzej Rogowski, szef Multimediów, nie sprecyzował, czy odstrasza go cena stołecznego rywala. Gdyby przyjąć wycenę firmy około 3 mld zł, to znaczyłoby, że jeden abonent Astera wart jest 7 – 8 tys. zł. To kilkakrotnie więcej, niż płaci się w tego typu transakcjach i prawie dwa razy więcej niż płacił fundusz Mid Europa Partners w 2006 r.

[wyimek]3 mld zł takie mogą być oczekiwania właścicieli sieci kablowej Aster[/wyimek]

Wysoką wycenę spółki uzasadnia po części dobra klientela, która płaci wyższe rachunki niż statystyczny, polski abonent sieci kablowej. To jednak nie przekonuje wszystkich potencjalnie zainteresowanych.

W ubiegłym tygodniu również Telekomunikacja Polska poinformowała, że nie zamierza się starać o przejęcie stołecznej sieci kablowej. Z powodu odmiennych technologicznie sieci firmy telekomunikacyjnej i sieci kablowej TP poniosłaby wyższe koszty integracji i miałaby mniejsze korzyści z tego przejęcia niż kablowi konkurenci.

Memoranda inwestycyjne zostały jednak rozesłane w sumie do 22 potencjalnych nabywców – firm telekomunikacyjnych (m.in. Polkomtelu, operatora sieci Plus) i funduszy inwestycyjnych.

Wśród nich za poważnego kandydata do przejęcia spółki Aster uchodzi UPC Polska, największy polski operator telewizji kablowej, który starał się o to już w 2006 r. Swojego zainteresowania nie ukrywa również druga co do wielkości na polskim rynku Vectra. Wczoraj upłynął termin składania wstępnych ofert przejęcia Astera.

Multimedia Polska (trzecia co do wielkości sieć telewizji kablowej w Polsce) nie złoży oferty zakupu udziałów sieci kablowej Aster – poinformowała wczoraj prezes Multimediów Andrzej Rogowski, cytowany przez Agencję Reutera.

Spółkę wystawił na sprzedaż fundusz Mid Europa Partners, który według informacji docierających z zarządu kablowej firmy spodziewa się zainkasować za Astera 2,5 – 3 mld zł. Andrzej Rogowski, szef Multimediów, nie sprecyzował, czy odstrasza go cena stołecznego rywala. Gdyby przyjąć wycenę firmy około 3 mld zł, to znaczyłoby, że jeden abonent Astera wart jest 7 – 8 tys. zł. To kilkakrotnie więcej, niż płaci się w tego typu transakcjach i prawie dwa razy więcej niż płacił fundusz Mid Europa Partners w 2006 r.

Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy