Reklamy głosiły, że bakterie zawarte w jogurtach Activia wspomagają funkcjonowanie przewodu pokarmowego, a napój DanActive podnosi odporność organizmu. Tymczasem Federalna Komisja Handlu poinformowała, że nie ma wystarczających dowodów naukowych na poparcie informacji zamieszczanych na opakowaniach produktów oraz w ich reklamach.
Podkreśliła też, że producentowi jogurtów nie wolno było posługiwać się w celach promocyjnych informacjami, które nie zostały potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków. Dannon zdecydował się pójść na ugodę pozasądową. Ustalono, że firma wypłaci 21 mln USD odszkodowania. Postępowanie przeciwko Dannonowi prowadziło 39 stanów.
- Konsumenci mają prawo do prawdziwej informacji w sprawach dotyczących zdrowia – skomentował Jon Leibowitz, szef Federalnej Komisji Handlu.
Dannon jest jednym z największych koncernów spożywczych na świecie. Zajmuje pierwszą pozycję w kategorii produktów mlecznych i w wodzie konfekcjonowanej. Główne marki koncernu to m.in. Dannon, Danone (w Polsce firma działa pod taką właśnie nazwą), Evian, Volvic oraz Aqua.