Sezon zakupów prezentów w pełni. O ile w centrach handlowych największego tłoku można się spodziewać w ten weekend, o tyle w sklepach internetowych to już w zasadzie ostatni moment. Inaczej ryzykujemy, że przesyłka nie dotrze na czas, także przez kapryśną pogodę. Zresztą widać to po wynikach firm – sklep Merlin.pl podał, że 13 grudnia po raz pierwszy w jego historii wartość zamówień złożonych jednego dnia przekroczyła 1 mln zł.
[srodtytul]Stare, ale jare[/srodtytul]
Pokusiliśmy się o stworzenie listy tegorocznych prezentowych hitów. Oczywiście jak co roku pojawiają się sezonowe nowości (zwłaszcza w przypadku książek, muzyki, gier czy filmów), ale wciąż niepodzielnie królują znane też z poprzednich lat zabawki czy sprzęt elektroniczny, zwłaszcza mniejszych rozmiarów.
Z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że w tym roku Polacy najczęściej na prezent kupią kosmetyki, słodycze, książki oraz ubrania i biżuterię. W zasadzie lista w ostatnich latach zmieniła się tylko nieznacznie, a nasze preferencje są niezmienne.
– Listopad i grudzień to nawet do 30 proc. całorocznej sprzedaży słodyczy. Chętniej sięgamy po produkty znanych marek, często z wyższej półki. Zachęcają nas do tego sami producenci, przygotowując specjalne, świąteczne opakowania czy zestawy słodyczy. Od kilku lat widzimy wyraźny wzrost sprzedaży dużych czekolad, powyżej 250 gramów – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.