Amerykański Departament Handlu nie potwierdził, że eksport został wstrzymany. Pytany przez media przyznał jedynie, że „eksport do Chin komponentów lotniczych, które mają znaczenie strategiczne dla tego kraju, podlega właśnie głębokim analizom”. Dopytywany przez Bloomberga rzecznik resortu przyznał jednak, że niektóre z licencji eksportowych zostały cofnięte na czas prowadzenia tych analiz. Firmy, które korzystały z licencji eksportowych na sprzedaż silników i komponentów do nich oraz związanych z tym technologii nie chcą komentować tych informacji.
Czytaj więcej
Chiny zapowiedziały duże zniżki stawek celnych na podzespoły lotnicze i silniki do samolotów.
chiny lotnictwoChińczycy szykowali się na problemy
Chiny teraz nie mają co liczyć na dostawy zaawansowanych amerykańskich technologii wykorzystywanych przy budowie silników lotniczych oraz samych silników dostarczanych przez konsorcjum GE Aerospace z francuskim Safranem — CFM International Inc.
Odmawiając przyjmowania Boeingów w odpowiedzi na wprowadzenie wysokich ceł Chińczycy zdawali sobie sprawę, że Waszyngton będzie chciał ich za to ukarać. Chiński producent samolotów Commercial Aircraft Manufacturing Corporation (COMAC) wtedy zaczął w przyspieszonym tempie gromadzić silniki na zapas. Tak aby, przynajmniej na jakiś czas, produkcja samolotów nie została unieruchomiona. Silniki LEAP do flagowej maszyny COMACu — C919 — pochodzą właśnie z francusko-amerykańskiego joint-venture.
Czytaj więcej
Chiny są gotowe do wznowienia normalnej współpracy z firmami z USA – poinformowało chińskie Minis...