Reklama

S8 otwarta. Inne trasy są budowane i zagrożone

Trasa S8 – gotowa, ale sfuszerowana. Trwa budowa kolejnych. Po Euro 2012 obwodnica urwie się na Puławskiej i w Markach. Trasy przez Ursynów i Wesołą są zagrożone

Aktualizacja: 20.01.2011 08:13 Publikacja: 20.01.2011 08:04

Powstaną kawałki trasy S2, która urwie się na Puławskiej. Będzie też Trasa Toruńska, ale bez obwodni

Powstaną kawałki trasy S2, która urwie się na Puławskiej. Będzie też Trasa Toruńska, ale bez obwodnicy Marek. Ministerstwo Infrastruktury zapewniało, że budowy tras przez Ursynów i Wesołą ruszą po Euro 2012. Brakuje w budżecie pieniędzy, a UE nie pali się do dotacji.

Foto: Życie Warszawy

Najdroższa trasa w Polsce umożliwia bezkolizyjny dojazd z Trasy Poznańskiej (przedłużenia ul. Połczyńskiej) do Trasy AK i al. Prymasa Tysiąclecia. Kierowcy mają po trzy pasy w każdą stronę – każdy po 3,5 m szerokości. Do tego jest pas awaryjny. Na dużej części trasy dopuszczalna prędkość to 100 km/godz.

Na S8 wjeżdżamy na węźle Warszawa-Zachód (wcześniej był nazywany „Mory”). Przejeżdżamy wiaduktem nad Sochaczewską i tunelem pod Szeligowską. Tak docieramy do węzła z Warszawską. Uwaga. Tutaj będą tworzyły się korki, bo ratusz nie zbudował na czas drugiej jezdni Górczewskiej – między S8 i Lazurową.

Jedźmy dalej S8. Rozpędzeni kierowcy zostawiają po prawej stronie „straszny blok” przy ul. Narwik 24. To jedyny budynek mieszkalny wzdłuż S8, który znajduje się kilka metrów od jezdni i nie jest zabezpieczony ekranami. Tak docieramy do zjazdu na wąską Lazurową, która też będzie się korkowała.

Dalej między ścianami ekranów akustycznych dojeżdżamy do ul. Powstańców Śląskich, która przechodzi górą – tutaj zjazdu nie ma. Dołem przemieszczamy się pod budowaną kładką przy Siodlarskiej, a także Radiową i Dywizjonu 303 (bez możliwości zjazdu). Z Trasą AK i al. Prymasa Tysiąclecia trasa S8 łączy się plątaniną estakad. Tu da się zjechać w każdą stronę.

Dziesięciokilometrowa trasa miała być otwarta 15 grudnia 2010 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarzuciła konsorcjum Budimeksu, Strabagu, Warbudu i Mostostalu Warszawa fuszerki, m.in. złą grubość i jakość asfaltu. W grę wchodzą kary finansowe albo przedłużenie gwarancji do pięciu lat.

Reklama
Reklama

GDDKiA straszy inne koncerny, że też narobi im podobnego wstydu. Trwają trzy inne inwestycje, które mają być gotowe do Euro 2012. Chodzi o przebudowę Trasy Toruńskiej między Modlińską i Markami, a także budowę fragmentu południowej obwodnicy z Konotopy do Lotniska Chopina i tzw. elkę, czyli fragment drogi między Marynarską, Lotniskiem Chopina i Puławską. Ich łączny koszt to ponad 3,2 mld zł.

To wciąż zaledwie połowa obwodnicy ekspresowej. Resztę minister infrastruktury Cezary Grabarczyk w ramach oszczędności przesunął na okres „po 2013 r.”. Pod znakiem zapytania stoi trasa S2 w tunelu pod Ursynowem, w sprawie której wiosną ma być decyzja środowiskowa. Problem: szacowany koszt to aż 5 mld zł.

Najgorzej jest ze wschodnią obwodnicą przez Wesołą. Wojewódzki sąd administracyjny unieważnił decyzję środowiskową dla odcinka między Rembertowem i Zakrętem. Mieszkańcom Wesołej to za mało: planują skargę kasacyjną do NSA, żeby unieważnić decyzję środowiskową dla całej trasy.

[ramka][link=http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/557530_S8-jest--Gdzie-inne-trasy-.html" "target=_blank]Czytaj w Życiu Warszawy Online[/link][/ramka]

Najdroższa trasa w Polsce umożliwia bezkolizyjny dojazd z Trasy Poznańskiej (przedłużenia ul. Połczyńskiej) do Trasy AK i al. Prymasa Tysiąclecia. Kierowcy mają po trzy pasy w każdą stronę – każdy po 3,5 m szerokości. Do tego jest pas awaryjny. Na dużej części trasy dopuszczalna prędkość to 100 km/godz.

Na S8 wjeżdżamy na węźle Warszawa-Zachód (wcześniej był nazywany „Mory”). Przejeżdżamy wiaduktem nad Sochaczewską i tunelem pod Szeligowską. Tak docieramy do węzła z Warszawską. Uwaga. Tutaj będą tworzyły się korki, bo ratusz nie zbudował na czas drugiej jezdni Górczewskiej – między S8 i Lazurową.

Reklama
Materiał Promocyjny
Trzy dekady budowy niemiecko-polskiej współpracy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Orange Polska zaskoczył siłą IT i smartfonów. Ale to hurt ma przynieść prawdziwe zyski
Biznes
Zmiana w unijnym programie SAFE? Porozumienie USA–Indie i spór UE z Chinami
Biznes
Człowiek w centrum zmian w organizacji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Trump twierdzi, że szefowie GM i Forda podziękowali mu za cła na ciężarówki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama