W grupie klientów skłonnych wybierać nowości 71 proc. badanych przyznało, że eksperymentuje z produktami spożywczymi. Do próbowania nowych artykułów do pielęgnacji ciała przyznało się 65 proc. badanych, zaś środków czystości i akcesoriów do sprzątania – 64 proc. konsumentów.
Ponad 90 proc. badanych od nowego produktu wymaga trwałości oraz wysokiej jakości. Więcej niż połowa zwraca uwagę na opakowanie produktu i jego innowacyjność. Obie cechy są w równym stopniu ważne dla obu płci, niezależnie od wieku.
Robiąc codzienne zakupy spożywcze chętniej wybieramy artykuły oparte na bazie naturalnych składników (60 proc. badanych). Korzystną cenę kieruje się 56 proc. respondentów, a smakiem czy zapachem blisko 40 proc. konsumentów. 1/3 badanych zwraca uwagę na produkty pozytywnie wpływające na zdrowie i sylwetkę. Mężczyźni okazują się bardziej oszczędni – oczekują, że nowy produkt będzie miał korzystny stosunek jakości do ceny. Kobiety zaś chcą otrzymać bardziej naturalne produkty, nie licząc się z ewentualnie większymi kosztami zakupów.
Wymagania stawiane producentom produktów do pielęgnacji ciała to przede wszystkim cena. Decyzję o zakupie nowości podejmujemy również zwracając uwagę na ich naturalne pochodzenie składników (46 proc.) oraz pozytywny wpływ na ciało (37 proc.). Według badanych najmniej istotne w przypadku tej grupy asortymentu jest opakowanie.
Natomiast idealne środki czystości, akcesoria do sprzątania powinny przede wszystkim zapewnić korzystny stosunek jakości do ceny. Prawie połowa badanych oczekuje, że dzięki nowym produktom otrzyma ładniejszy zapach oraz bardziej intensywne działanie.