Kobiety kierują się składem, mężczyźni ceną

Według badań konsumenckich TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie firmy Produkt Roku Polska jedna piąta konsumentów jest lojalna wobec swoich ulubionych marek. Ci, którzy eksperymentują chętniej, skłonni są raczej próbować nowości spożywczych niż kosmetycznych i chemicznych

Publikacja: 28.03.2011 14:19

Kobiety kierują się składem, mężczyźni ceną

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

W grupie klientów skłonnych wybierać nowości 71 proc. badanych przyznało, że eksperymentuje z produktami spożywczymi. Do próbowania nowych artykułów do pielęgnacji ciała przyznało się 65 proc. badanych, zaś środków czystości i akcesoriów do sprzątania – 64 proc. konsumentów.

Ponad 90 proc. badanych od nowego produktu wymaga trwałości oraz wysokiej jakości. Więcej niż połowa zwraca uwagę na opakowanie produktu i jego innowacyjność. Obie cechy są w równym stopniu ważne dla obu płci, niezależnie od wieku.

Robiąc codzienne zakupy spożywcze chętniej wybieramy artykuły oparte na bazie naturalnych składników (60 proc. badanych). Korzystną cenę kieruje się 56 proc. respondentów, a smakiem czy zapachem blisko 40 proc. konsumentów. 1/3 badanych zwraca uwagę na produkty pozytywnie wpływające na zdrowie i sylwetkę. Mężczyźni okazują się bardziej oszczędni – oczekują, że nowy produkt będzie miał korzystny stosunek jakości do ceny. Kobiety zaś chcą otrzymać bardziej naturalne produkty, nie licząc się z ewentualnie większymi kosztami zakupów.

Wymagania stawiane producentom produktów do pielęgnacji ciała to przede wszystkim cena. Decyzję o zakupie nowości podejmujemy również zwracając uwagę na ich naturalne pochodzenie składników (46 proc.) oraz pozytywny wpływ na ciało (37 proc.). Według badanych najmniej istotne w przypadku tej grupy asortymentu jest opakowanie.

Natomiast idealne środki czystości, akcesoria do sprzątania powinny przede wszystkim zapewnić korzystny stosunek jakości do ceny. Prawie połowa badanych oczekuje, że dzięki nowym produktom otrzyma ładniejszy zapach oraz bardziej intensywne działanie.

W grupie klientów skłonnych wybierać nowości 71 proc. badanych przyznało, że eksperymentuje z produktami spożywczymi. Do próbowania nowych artykułów do pielęgnacji ciała przyznało się 65 proc. badanych, zaś środków czystości i akcesoriów do sprzątania – 64 proc. konsumentów.

Ponad 90 proc. badanych od nowego produktu wymaga trwałości oraz wysokiej jakości. Więcej niż połowa zwraca uwagę na opakowanie produktu i jego innowacyjność. Obie cechy są w równym stopniu ważne dla obu płci, niezależnie od wieku.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Specjaliści IT znów w cenie – rynek pracy ożywia się