Papiery mają zostać wyemitowane na jeszcze w tym roku. Obligacje o wartości 180 mln zł mają być długoterminowymi, reszta ma być papierami krótkoterminowymi. Gwarantem papierów są banki, które będą emisje organizować. Lotnisko ma wykupić papiery do końca 2021 roku.
— Celem emisji obligacji długoterminowych będzie finansowanie lub refinansowanie programu inwestycyjnego planowanego do realizacji w latach 2011-2017 r. obejmującego m.in. budową nowej drogi startowej, rozbudowę płyty postojowej, modernizację systemu odwadniającego, modernizację istniejącego hangaru, budowę nowego hangaru technicznego na terenie lotniska w Pyrzowicach oraz modernizację istniejącego terminala pasażerskiego — mówi Cezary Orzech, rzecznik katowickiego lotniska.
— Natomiast celem emisji obligacji krótkoterminowych jest prefinansowanie dotacji z funduszy Unii Europejskiej w latach 2011-2015 oraz podatku VAT od poniesionych nakładów inwestycyjnych — dodaje Orzech.
Podpisując umowę na emisję obligacji, katowicki port lotniczy dołączył do innych lotnisk, które zdecydowały się na ten instrument kredytowy by sfinansować planowane inwestycje. W sumie porty lotnicze chcą wyemitować papiery warte ponad 1 mld zł. Poznańskie lotnisko chce wyemitować papiery warte 128 mln zł, które mają być spłacone do 2020 r, organizatorem jest bank Pekao. ten sam bank emituje również papiery dla Łodzi, Modlina i Wrocławia. Łódź z tego źródła chce pozyskać 190 mln zł. Tyle samo na swoje inwestycje chce pozyskać Wrocław. Organizatorem i gwarantem emisji lotnisk w Gdańsku i Warszawie jest Nordea. Gdański port lotniczy był pierwszym, który zdecydował się na tą formę finansowania inwestycji. W ten sposób chce pozyskać 195 mln zł. Pierwsza transza w wysokości 6,4 mln zł został sprzedana w grudniu 2010 r. Warszawa ma umowę na emisję papierów wartych 240 mln zł. Władze spółki zarządzającej portem w Lublinie chcą wyemitować papiery o wartości 180 mln zł.