Dane z branży mówią, że największe centra handlowe każdej soboty i niedzieli odwiedza miesięcznie kilkanaście milionów klientów, którzy spędzają tam co najmniej kilka godzin w tygodniu. Co prawda z najnowszego badania CBOS wynika, że Polacy niechętnie przyznają się do tego, że wolny czas przeznaczają głównie na zakupy ( 86 proc. deklaruje, że wolnego czasu nie spędza w sklepach), jednak chyba nie do końca można tym deklaracjom ufać.
Coraz częściej jednak oprócz zakupów klienci biorą też udział w masowych akcjach. Do nowych upodobań rodaków przyczyniają się nie tylko same placówki handlowe, ale także wielkie korporacje wespół z organizacjami charytatywnymi. Organizując np. zbiórki żywności, czy zachęcając do przynoszenia produktów przeznaczonych do recyklingu, zwracają uwagę na swoją prospołeczną i proekologiczną działalność.
Weź roślinkę, przynieś szkło
W tę sobotę i niedzielę już po raz drugi wielu rodaków bierze udział w zbiórce szklanych opakowań organizowanych przez
Carlsberg Polska, Tesco i Organizację Odzysku KOBA. Akcja prowadzona jest równocześnie w 8 miastach Polski w: Warszawie, Włocławku, Szczecinie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Częstochowie. W zeszłym roku zbiórka cieszyła się tak dużym powodzeniem, że postanowiono ją powtórzyć.
— Ustawiały się kolejki chętnych i tylko w pięciu sklepach wzięło udział co najmniej 15 tys. osób, którym w zamian za szklane opakowania rozdano 20 tys. sadzonek iglaków - mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska. By otrzymać roślinkę lub uzyskać dodatkowe punkty na zakupy w sieci hipermarketu trzeba przynieść co najmniej pięć szklanych opakowań. W tym roku firma przygotowała aż 36 tys. roślin.