O ponad 7 proc. zwiększyły się w ubiegłym roku wydatki Polaków na klasyczne wina gronowe, zwane także spokojnymi — wynika za raportu przygotowanego przez grupę Ambra, lidera polskiego rynku wina, na postawie danych firmy Nielsen i GUS. Ich udział w całym rynku wina wynosił ponad 61 proc.
O 3,2 proc. spadły natomiast nasze wydatki na wina musujące. Przypada na nie 15,5 proc. naszych wydatków na wino.
Popyt na trzecie pod względem popularności wermuty (udziały na poziomie 15 proc.) zmalał natomiast o 2,2 proc.
Wina są trzecim, po piwie i wódce, najczęściej kupowanym alkoholem w Polsce. W ubiegłym roku ich łączny udział w rynku polskim rynku alkoholi zbliżał się do 7 proc.
Coraz większe znaczenie na polskim rynku wina odgrywają dyskonty. W 2010 r. sprzedały o prawie 42 proc.wina więcej niż przed rokiem.