Reklama

Polacy wydali 1,8 mld zł na wino

W 2010 r. wydaliśmy na wina łącznie 1,8 mld zł, o 100 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wzrost to głównie zasługa dyskontów

Publikacja: 30.05.2011 16:31

Polacy wydali 1,8 mld zł na wino

Foto: Bloomberg

O ponad 7 proc. zwiększyły się w ubiegłym roku wydatki Polaków na klasyczne wina gronowe, zwane także spokojnymi — wynika za raportu przygotowanego przez grupę Ambra, lidera polskiego rynku wina, na postawie danych firmy Nielsen i GUS.  Ich udział w całym rynku wina wynosił ponad 61 proc.

O 3,2 proc. spadły natomiast nasze wydatki na wina musujące. Przypada na nie 15,5 proc. naszych wydatków na wino.

Popyt na trzecie pod względem popularności wermuty (udziały na poziomie 15 proc.) zmalał natomiast o 2,2 proc.

Wina są trzecim, po piwie i wódce, najczęściej kupowanym alkoholem w Polsce. W ubiegłym roku ich łączny udział w rynku polskim rynku alkoholi zbliżał się do 7 proc.

Coraz większe znaczenie na polskim rynku wina odgrywają dyskonty. W 2010 r. sprzedały o prawie 42 proc.wina więcej niż przed rokiem.

Reklama
Reklama

Najczęściej wybieranymi winami w Polsce są wina kosztujące 20 — 30 zł za butelkę. Przypada na nie niemal jedna trzecia łącznych wydatków Polaków na wina. Zyskują także droższe trunki. Na te kosztujące ponad 30 zł za butelkę w 2010 r. przypadało 8 proc. rynku. Rok wcześniej było to 7 proc.

Zyskuje wino wytrawne. W 2009 r. jego udziały w sprzedaży wynosiły 30 proc. Rok temu były o 2 pkt. proc. wyższe.

Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama