Choć za­ra­bia­my mniej niż oby­wa­te­le 14 in­nych kra­jów ob­ję­tych ba­da­niem De­lo­it­te, to je­ste­śmy skłon­ni prze­zna­czać na bar­dzo szyb­ki mo­bil­ny In­ter­net (100 Mb/s) ty­le sa­mo co po­zo­sta­li an­kie­to­wa­ni – po­da­ła fir­ma do­rad­cza, pre­zen­tu­jąc wy­ni­ki ba­da­nia „Ad­dic­ted to Con­nec­ti­vi­ty. Per­spec­ti­ves on the glo­bal mo­bi­le con­su­mer 2011". Prze­pro­wa­dzo­no je na 30 tys. użyt­kow­ni­ków te­le­fo­nii ko­mór­ko­wej na świe­cie.

100 Mb/s to teo­re­tycz­na pręd­kość In­ter­ne­tu, ja­ką w tech­no­lo­gii LTE ofe­ru­je abo­nen­tom Cy­fro­wy Pol­sat. Pra­wie po­ło­wa pol­skich re­spon­den­tów za atrak­cyj­ną ce­nę za usłu­gę o ta­kiej pręd­ko­ści uwa­ża oko­ło 105 zł. Naj­wyż­sza kwo­ta, ja­ką za ta­ką usłu­gę by­ła­by skłon­na pła­cić ta gru­pa to, 155 zł.

De­lo­it­te zwra­ca uwa­gę, że co czwar­ty re­spon­dent w Pol­sce (po­sia­dacz smart­fo­na) nie łą­czy się przez ko­mór­kę z In­ter­ne­tem, bo... te­go nie po­trze­bu­je. Ba­rie­rą nie jest tu ani pręd­kość po­łą­cze­nia, ani ce­na.

Tym­cza­sem ope­ra­to­rzy ko­mór­ko­wi li­czą wła­śnie na użyt­kow­ni­ków smart­fo­nów. Jak po­da­je De­lo­it­te, w Pol­sce pła­cą oni o 49 proc. wyż­sze ra­chun­ki niż użyt­kow­ni­cy pro­stych apa­ra­tów. Tak jest też w Nor­we­gii i Fran­cji. Tym­cza­sem choć pol­ski użyt­kow­nik smart­fo­na bi­je re­kor­dy w wy­syła­niu ese­me­sów, to bar­dzo rzad­ko ko­rzy­sta z pocz­ty e­-ma­il w te­le­fo­nie (5 proc. ro­bi to rza­dziej niż raz w ty­go­dniu lub wca­le).