Swedish Automobile (Swan), właściciel Saaba odmówił ujawnienia nazwy chińskiego banku, z którym rozmawia o wejściu kapitałowym w firmę, nie produkującą od kwietnia. Wcześniej agencja Reutera wymieniła Bank of China, który miał zastąpić Pang Da w umowie ratunkowej. Swan dodała że nadal rozmawia z Youngman Lotus, ale nie chciała sprecyzować, czy Pang Da jest nadal zainteresowana.
Dwie chińskie spółki motoryzacyjne, Pang Da i Youngman Lotus zgodziły się wcześniej zainwestować w szwedzką firmę samochodową, ale pojawiło się wiele różnych problemów. Saab jest od września pod sądową ochroną przed wierzycielami, opracował program reorganizacji, ale dla jego zrealizowania potrzebuje świeżego kapitału.
Obecne rozmowy dotyczą właśnie krótkoterminowego zasilenia finansowego, aby Saab mógł wypłacić załodze pensje za listopad i kontynuować reorganizację. Pojawienie się szansy na nowego inwestora wywołało skok akcji firmy matki w Amsterdamie nawet o 30 proc. Optymizmu nie zmniejszyło zastrzeżenie Swana, że wynik obecnych rozmów z Youngmanem i bankiem nie jest przesądzony, a będzie wymagać zaaprobowania przez akcjonariuszy