Reklama

Chevy Volt z bezpiecznymi bateriami

General Motors ogłosił plany wzmocnienia ochrony baterii w swych elektrycznych Chevy Volt, aby nie dochodziło do ich pożaru po poważnych kolizjach

Publikacja: 07.01.2012 15:21

Chevy Volt z bezpiecznymi bateriami

Foto: Bloomberg

Koncern z Detroit zareagował w tej sposób na podjęte przez administrację postępowanie wyjaśniające po zapaleniu się uszkodzonej baterii litowej w trzy tygodnie po crash teście. Dwie inne baterie zajęły się ogniem w kolejnych sprawdzianach,w których świadomie założono zniszczenie komory baterii i uszkodzenie dopływu cieczy chłodzącej.

Nie było żadnych doniesień o pożarach poza ośrodkami testowania, ale władze  zakwestionowały bezpieczeństwo tych aut o napędzie elektrycznym w czasie, gdy konsumenci zaczynają brać je pod uwagę jako rozwiązanie zastępcze dla pojazdów o tradycyjnym napędzie.

„Volt był zawsze bezpiecznym pojazdem w prowadzeniu. Teraz poddamy go dodatkowemu przebiegowi dla zapewnienia spokoju ducha naszych klientów w dniach i tygodniach po poważnym wypadku" - głosi oświadczenie wiceprezes  GM ds. projektowania globalnego produktu, Mary Barra.

W stacjach serwisowych GM zostanie wzmocniona istniejąca część obudowy, aby bardziej chroniła zestaw baterii, zostanie dodany czujnik w zbiorniku płynu chłodzącego do kontroli jego poziomu, a dodatkowe zabezpieczenie z blokadą zamknięcia będzie chronić przed przelaniem tego zbiornika.

„Te usprawnienia i modyfikacje rozwiążą problemy związane z poważnymi crash testami - dodała Barra. - Nie przewidujemy żadnych zmian w zestawie baterii Volta czy składzie chemicznym ogniw. Testowaliśmy baterie Volta przez ponad 285 tys. godzin, czyli równowartość 25 lat  funkcjonowania. Jesteśmy niezmiennie pewni, że  projekt tych ogniw jest  jednym z najbezpieczniejszych na rynku".

Reklama
Reklama

Rozwiązanie zaproponowane przez GM sprawdza się -- oświadczył z kolei krajowy urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA. Jego zdaniem, testy wykazały, że pojawienie się ognia jest  możliwe tylko wówczas, gdy bateria ulega zmiażdżeniu i dojdzie do wycieku płynu chłodzącego.

Urząd przeprowadził badania na zderzenia auta z wprowadzonymi zmianami i stwierdził,że stalowe wzmocnienie chroni baterię i zapobiega wyciekowi płynu chłodzącego. „NHTSA monitorował  profilaktycznie pojazd poddany rozbiciu po tym teście i będzie obserwować go przez następny tydzień. Jednak wstępne wyniki testu wskazują, że zmiany zaproponowane przez GM  powinny rozwiązać kwestię uszkodzeń baterii" — głosi komunikat NHTSA.

Klienci, którzy już kupili takie auto będą od początku lutego zapraszani do stacji serwisowych GM na bezpłatne zainstalowanie nowych rozwiązań ochronnych.

Koncern z Detroit zareagował w tej sposób na podjęte przez administrację postępowanie wyjaśniające po zapaleniu się uszkodzonej baterii litowej w trzy tygodnie po crash teście. Dwie inne baterie zajęły się ogniem w kolejnych sprawdzianach,w których świadomie założono zniszczenie komory baterii i uszkodzenie dopływu cieczy chłodzącej.

Nie było żadnych doniesień o pożarach poza ośrodkami testowania, ale władze  zakwestionowały bezpieczeństwo tych aut o napędzie elektrycznym w czasie, gdy konsumenci zaczynają brać je pod uwagę jako rozwiązanie zastępcze dla pojazdów o tradycyjnym napędzie.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama