Reklama

Silniki Rolls-Royce z Singapuru

W przededniu salonu lotniczego w Singapurze Rolls-Royce uruchomił tam największy zakład w Azji

Publikacja: 13.02.2012 15:24

Silniki Rolls-Royce z Singapuru

Foto: Bloomberg

RR Seletar Campus jest jedynym miejscem poza ośrodkiem  Rolls-Royce w Derby, gdzie będą produkowane elementy silników, montowane  i testowane silniki Trent 900 i Trent 1000  - pierwszy używany powszechnie w superjumbo A380, drugi przeznaczony dla najnowszych wersji B787 Dreamliner.

- Ta część świata odegrała kluczową rolę w umożliwieniu nam podwojenia rozmiarów naszego biznesu w ostatniej dekadzie – podkreślił szef rady dyrektorów RR, Simon Robertson podczas inauguracji fabryki. – A stały popyt w szybko rosnących gospodarczo krajach Azji wzmacnia nasze przekonanie, że możemy spodziewać się dalszego podwojenia obrotów w następnej dekadzie.

Premier Singapuru Lee Hsien Loong podkreślił znaczenie zakładu o powierzchni 154 m2 dla tego  miasta-państwa, regionalnego ośrodka transportu i przemysłu lotniczego. – To największa jednorazowa inwestycja  w branżę lotniczą dokonana w historii Singapuru, wynosi 700 mln SID (559 mln USD). Pozwoli Singapurowi odgrywać kluczową rolę w dostarczaniu silników dla najnowszych odrzutowców, A380 i B787 – dodał.

W ośrodku znajdują się montownia, jednostka testowania, produkcji łopatek wentylatora, biuro badawczo-rozwojowe oraz regionalne centrum szkoleniowe. Po osiągnięciu pełnej mocy ośrodek będzie wytwarzać 250 silników rocznie, dwukrotnie więcej od światowej produkcji RR. Pierwszy silnik tu zmontowany zostanie wysłany do Tuluzy w III kwartale.

Wkład  brytyjskiej firmy w wartość dodaną Singapuru wyniesie w ciągu 3 lat około 1,7 mld SID, czyli około 0,5 proc. planowanego PKB tego minipaństwa – poinformował dyrektor RR na Azję Płd.-Wsch., Jonathan Asherson.

Reklama
Reklama

Sam zakład pozwoli Brytyjczykom zbijać kapitał na rozwoju regionu. – Rynki Azji i Bliskiego Wschodu rosną najbardziej  , bo jest na nich duży popyt na samoloty szerokokadłubowe – wyjaśnił dyrektor generalny  RR, Mike Terrett.

Boeing w prognozie dla świata do 2030 r. przewiduje popyt na 33 500 nowych samolotów o wartości 4 bln dolarów, z czego na Azję przypadnie  11 450 maszyn za 1,5 bln.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama