Silniki Rolls-Royce z Singapuru

W przededniu salonu lotniczego w Singapurze Rolls-Royce uruchomił tam największy zakład w Azji

Publikacja: 13.02.2012 15:24

Silniki Rolls-Royce z Singapuru

Foto: Bloomberg

RR Seletar Campus jest jedynym miejscem poza ośrodkiem  Rolls-Royce w Derby, gdzie będą produkowane elementy silników, montowane  i testowane silniki Trent 900 i Trent 1000  - pierwszy używany powszechnie w superjumbo A380, drugi przeznaczony dla najnowszych wersji B787 Dreamliner.

- Ta część świata odegrała kluczową rolę w umożliwieniu nam podwojenia rozmiarów naszego biznesu w ostatniej dekadzie – podkreślił szef rady dyrektorów RR, Simon Robertson podczas inauguracji fabryki. – A stały popyt w szybko rosnących gospodarczo krajach Azji wzmacnia nasze przekonanie, że możemy spodziewać się dalszego podwojenia obrotów w następnej dekadzie.

Premier Singapuru Lee Hsien Loong podkreślił znaczenie zakładu o powierzchni 154 m2 dla tego  miasta-państwa, regionalnego ośrodka transportu i przemysłu lotniczego. – To największa jednorazowa inwestycja  w branżę lotniczą dokonana w historii Singapuru, wynosi 700 mln SID (559 mln USD). Pozwoli Singapurowi odgrywać kluczową rolę w dostarczaniu silników dla najnowszych odrzutowców, A380 i B787 – dodał.

W ośrodku znajdują się montownia, jednostka testowania, produkcji łopatek wentylatora, biuro badawczo-rozwojowe oraz regionalne centrum szkoleniowe. Po osiągnięciu pełnej mocy ośrodek będzie wytwarzać 250 silników rocznie, dwukrotnie więcej od światowej produkcji RR. Pierwszy silnik tu zmontowany zostanie wysłany do Tuluzy w III kwartale.

Wkład  brytyjskiej firmy w wartość dodaną Singapuru wyniesie w ciągu 3 lat około 1,7 mld SID, czyli około 0,5 proc. planowanego PKB tego minipaństwa – poinformował dyrektor RR na Azję Płd.-Wsch., Jonathan Asherson.

Sam zakład pozwoli Brytyjczykom zbijać kapitał na rozwoju regionu. – Rynki Azji i Bliskiego Wschodu rosną najbardziej  , bo jest na nich duży popyt na samoloty szerokokadłubowe – wyjaśnił dyrektor generalny  RR, Mike Terrett.

Boeing w prognozie dla świata do 2030 r. przewiduje popyt na 33 500 nowych samolotów o wartości 4 bln dolarów, z czego na Azję przypadnie  11 450 maszyn za 1,5 bln.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni