National Express chce wjechać do Niemiec

Brytyjska grupa przewozowa liczy, że rząd Niemiec zniesie 78-letnie prawo zamykające niemiecki rynek transportu osób

Publikacja: 02.06.2012 11:52

National Express chce wjechać do Niemiec

Foto: Bloomberg

Niemiecki rząd zastanawia się nad zniesieniem prawa wprowadzonego w 1934 r. przez hitlerowską NSDAP, które ograniczyło konkurencję na rynku transportu publicznego do jednego państwowego przewoźnika.

Ustawa o transporcie publicznym, nazwana „Personenbeförderungsgesetz" przez 78 lat skutecznie uniemożliwiała innym firmom rywalizacji z niemieckim gigantem Deutsche Bahn.

Dean Finch, prezes National Express, planuje wprowadzić swoją firmę na niemiecki rynek w postaci międzymiastowych połączeń autokarowych. Konieczne do tego będą jednak zmiany legislacyjne otwierające rynek przewozu osób w Niemczech.

Jak dowiedział się brytyjski dziennik „Daily Telegraph", prezes Finch chce zarejestrować w Niemczech swoją firmę pod nazwą „Deutsche Express" w oczekiwaniu na deregulację niemieckiego rynku w późniejszym okresie tego roku.

Brytyjska grupa transportowa z siedzibą w Birmingham dysponuje autobusami, autokarami, pociągami i tramwajami nie tylko na swoim domowym rynku, ale także w USA, Kanadzie, Maroko i Hiszpanii. Notowany na londyńskiej giełdzie National Express obsługuje także autokarowe linie międzymiastowe w Europie. Ale dopiero wejście na duży i wartościowy rynek niemiecki dałoby firmie szansę na prężny europejski rozwój. Brytyjska spółka uznała Niemcy za jeden z licznych kluczowych rynków i szacuje jego wartość na 60 mld funtów.

– Jako wiodący europejski operator połączeń autokarowych, będziemy szukali możliwości wykorzystania naszych umiejętności i zdolności za pomocą naszych marek National Express, Alsa i Eurolines. Przyjrzymy się również rynkom autobusowym i kolejowym, jeśli będą spełniać nasze rygorystyczne kryteria inwestycyjne. W Europie kontynentalnej jesteśmy na dobre pozycji, aby sprostać oczekiwaniom rynkom zderegulowanym przez Unię Europejską – zapowiedzieli przedstawiciele National Express Group swoim inwestorom.

Dean Finch zasygnalizował również, że National Express chce przejąć część hiszpańskich kolei, jeśli rząd tego kraju zdecyduje się na dalszą prywatyzację. Brytyjska firma ma już licencję na szynowy przewóz towarów w Hiszpanii i ma nadzieję, że ułatwi to otrzymanie licencji pasażerskiej. Obecnie hiszpański gigant RENFE ma monopol na kolejowe przewozy pasażerskie w największym kraju Półwyspu Iberyjskiego.

Niemiecki rząd zastanawia się nad zniesieniem prawa wprowadzonego w 1934 r. przez hitlerowską NSDAP, które ograniczyło konkurencję na rynku transportu publicznego do jednego państwowego przewoźnika.

Ustawa o transporcie publicznym, nazwana „Personenbeförderungsgesetz" przez 78 lat skutecznie uniemożliwiała innym firmom rywalizacji z niemieckim gigantem Deutsche Bahn.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca